سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناامن کردن بازار برای کالا‌های بی کیفیت و غیر استاندارد

مدیرکل استاندارد استان همدان از ناامن کردن بازار برای محصولات بی کیفیت و فاقد علامت استاندارد با اجرای طرح طا‌ها یا طرح اجرای هماهنگ استاندارد‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در این طرح کارشناسان استاندارد با همکاری بازرسین ویژه مورد تائید سازمان استاندارد، با ورود در بازار مصرف، کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و مواردی که در قانون لزوم کنترل آن احصاء شده است را مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌دهند.

مددی افزود: شناسایی و استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه و اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین از اهداف طرح طا‌ها است.

او با بیان اینکه خرید نمونه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری از مراکز عرضه و آزمون آن‌ها به منظور کنترل کیفیت کالا‌های مشمول استاندارد‌های اجباری و برخورد قانونی با عرضه کنندگان کالا‌های فاقد کیفیت مشمول استاندارد اجباری در دستور اجرای طرح طا‌ها است، افزود: در این راستا این اداره کل امسال اقدام به خرید ۲۵۶ نمونه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری از مراکز عرضه کرده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان افزود: به منظور بررسی انطباق ویژگی‌های نمونه کالا‌های خریداری شده با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های مربوطه ارسال شد و در صورت عدم انطباق، مراتب به اداره استاندارد استان واحد تولیدی مربوطه جهت پیگیری یا انجام اقدام قانونی لازم ابلاغ می‌شود.

مددی بیان کرد: خرید نمونه‌ها از سطح بازار استان بر اساس لیست ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران که به فراخور فصل و ضرورت مورد تشخیص سازمان بوده، انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: نمونه کالا‌ها از صنایع مختلف شامل صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک و سایرخریداری شده است.

مددی بیان کرد: همچنین امسال با انجام هشت هزار و ۳۲۸ مورد بازرسی از صنوف و مراکز توزیع و عرضه استان، ۱۰۶ عنوان کالای بدون علامت استاندارد شناسایی شد که نسبت به توقیف، جمع آوری و معدوم کردن آن‌ها اقدام شد.

مدیرکل استاندارد همدان تاکید کرد: بر اساس قانون استاندارد هرگاه رعایت استاندارد برای تولید کالایی اجباری شده باشد در صورت تولید و عرضه کالا با کیفیت پایین‌تر و بدون علامت استاندارد، تولیدکننده و عرضه کننده به عنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی می‎شوند.

به گفته مددی مصرف کنندگان با ارسال کد ده رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اصالت این نشان مطمئن شوند.

انتهای پیام/ا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
م ح
۱۲:۲۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
باکالاهایی که برچسب قیمت ازقبل نخورده اند وپخش شده وهرکی باقیمتی که دوست داشت می فروشه چیکارکنیم؟