سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام گوترش به جوانان جهان در آستانه فرا رسیدن سال نوی میلادی

دبیرکل سازمان ملل در پیامی از جوانان سراسر جهان خواست به منظور حفاظت از کره زمین بزرگ فکر کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از جوانان جهان برای حفاظت از کره زمین تلاش کنند.

او در پیامی در صفحه توئیتر خود به مناسبت سال نوی میلادی نوشت: در حالی که ما وارد سالی جدید می‌شویم جهان به اظهارنظر علنی و صریح جوانان، اعمال فشار و اصرار بر اجرای حد و مرز‌ها برای حفاظت از سیاره‌مان و بهبود شرایط زندگی مردم نیاز دارد. برای همه در همه جا آرامش و شادی را در ۲۰۲۰ آرزومندم.

دبیرکل سازمان ملل  در پیامی ویدئویی خود به مناسبت سال نو اعلام کرد: من از اینجا در سازمان ملل در استقبال از سال نو به شما می‌پیوندم. ما با بلاتکلیفی و ناامنی در اطراف‌مان وارد ۲۰۲۰ می‌شویم. نابرابری شایع و تنفر رو به افزایش. یک جهان در حال جنگ و یک سیاره در حال گرم شدن. تغییرات آب و هوایی نه تنها مشکلی در بلند مدت بلکه خطری واضح و کنونی است. در حالی که این سیاره در حال سوختن است نمی‌توانیم نسلی باشیم که هیچ کاری نمی‌کند. اما همچنین امیدواری وجود دارد.

گوترش افزود: پیام سال نوی من امسال خطاب به بزرگترین منبع امیدواری است: جوانان جهان. از اقدام در خصوص تغییرات آب و هوایی گرفته تا برابری جنسیتی، عدالت اجتماعی و حقوق بشر، نسل شما در خط مقدم و در کانون توجه است. من از اشتیاق و اراده شما دلگرم هستم. شما به حق طالب ایفای نقشی در شکل دهی این آینده هستید و من در کنار شما هستم. سازمان ملل در کنار شما و متعلق به شماست.

او اضافه کرد: ۲۰۲۰، هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد است. ما یک دهه اقدام برای اهداف توسعه پایدار، طرح جهانی‌سازی منصفانه را آغاز کردیم. امسال، جهان می‌خواهد تا جوانان به اظهارنظر‌های علنی و صریح ادامه دهند، بزرگ فکر کنند، برای رعایت حد و مرز‌ها تلاش کنند و فشار بیاورند. من آرامش و شادی را در سال ۲۰۲۰ برای شما آرزومندم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.