سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی در فارس

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: احداث تعداد ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف فارس در دستور کار این اداره کل بود که بخشی از آن افتتاح شده و برخی نیز مراحل ساخت و تکمیل را طی می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدرعلی کامیاب در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌های ورزشی در شهرستان سروستان گفت: احداث زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف استان فارس در راستای اجرایی شدن سیاست‌های اداره کل و برنامه راهبردی ورزش و جوانان در بحث توسعه زیر ساخت‌های ورزشی در دستور کار قرار گرفته بود.

او با بیان اینکه تاکنون ۲۰ زمین چمن مصنوعی در شهرستان شیراز احداث شده و به بهره برداری رسیده است، گفت: تلاش کردیم احداث زمین چمن مصنوعی را در روستا‌های دور افتاده استان که فاقد فضای ورزشی بود، دنبال کرده و امکانات حداقلی را برای جوانان علاقه‌مند فراهم کنیم.

کامیاب با بیان اینکه ساخت هر زمین چمن مصنوعی حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: برای احداث زمین چمن استاندارد حدود ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دبیر شورای عالی ورزش استان فارس با اشاره به احداث ۴٣ زمین چمن مصنوعی بزرگ و استاندارد در این استان، گفت: تاکنون ۳۰ زمین چمن بزرگ و استاندارد تکمیل و تحویل شده است و مابقی نیز تا شهریورماه سال ۹۹ تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

کامیاب با اشاره به تاثیرات بسیار مثبت احداث اماکن ورزشی در نقاط مختلف خصوصا روستاها، گفت: توسعه زیرساخت‌های ورزشی با هدف تامین و ارتقاء سلامت مردم و ایجاد و توسعه شور و نشاط اجتماعی و گسترش ورزش در سطوح مختلف جامعه، دنبال شده است.

سرانه ورزش سروستان به بیش از ۲ متر خواهد رسید

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۶ زمین مینی فوتبال و بهره برداری از ۲ سالن چند منظوره در ۲ روستای شهرستان سروستان، گفت: با این اقدام سرانه ورزشی شهرستان سروستان به بیش از ۲ متر خواهد رسید.

کامیاب با اشاره به تاکید استاندار فارس بر لزوم توسعه عادلانه زیرساخت‌های ورزشی در نقاط مختلف، استراتژی وزارت ورزش و جوانان را تامین حداقل‌های ورزشی در روستا‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که شاهد افزایش سرانه ورزشی در اقصی نقاط استان فارس در مقایسه با چند سال قبل هستیم.

او با بیان اینکه اعتبار احداث ۲ سالن چند منظوره ورزشی در روستا‌های سیف آباد و طالب بیگی و آغاز عملیات اجرایی ۶ زمین چمن مینی فوتبال در نقاط مختلف شهرستان سروستان را ۳ میلیارد تومان اعلام و گفت: اهتمام دولت تدبیر و امید در توسعه فضا‌های ورزشی روستایی، درخور ستایش بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه دولت تمام توان خود را برای افزایش سرانه ورزشی در روستا‌ها به کار بسته است، افزود: این سیاست به شکل اصولی و هدفمند در بسیاری از نقاط استان فارس دنبال شده است.

در جریان سفر استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان فارس به شهرستان سروستان، پروژه استخر سرپوشیده این شهرستان نیز مورد بازدید قرار گرفت؛ این پروژه قرار است پایان سال ۹۹ آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.