سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر اطلاعات:

در اغتشاشات اخیر در استان مردم با نظام همراهی کردند

مشاور وزیر اطلاعات گفت: در اغتشاشات اخیر در خراسان رضوی، هم مردم با نظام همراهی کردند و هم نیرو‌های حافظ امنیت با معترضان مدارا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مشاور وزیر و مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی در دیدار جمعی از علمای اهل سنت و شیعه شهرستان تایباد گفت: دشمن در حال هزینه کردن ثروت برای تضعیف اقتدار ایران است.
 
مدیر کل اطلاعات استان در این جلسه هم اندیشی که با عنوان «مسجد و بصیرت افزایی در گام دوم انقلاب» و برگزار شد، با تشریح مفهوم دینی و اجتماعی «بصیرت» گفت: معنای دقیق بصیرت، دیدن عمق مسئله و انتخاب راه بهتر در فرض بد و بدتر است.

او با تبیین جایگاه جمهوری اسلامی و دشمنان آن در معادلات منطقه‌ای و جهانی، در توضیح وضعیت مناسبات بین المللی و نقش ایران در هژمونی جدید شکل گرفته در دنیا گفت: امروز مقامات رژیم صهیونیستی به موفقیت راهبردی ایران تصریح کرده و اذعان دارند که مقامات اسرائیلی به خاطر ایران حتی در دل فلسطین اشغالی امنیت ندارند.

این مقام امنیتی با اشاره به مانور نظامی اخیر بین ایران، روسیه و چین گفت: همه می‌دانند این رزمایش یک پیام مشترک به آمریکاست.
 
او با بیان این که دشمن چه با جنگ، چه با کودتا و چه با مشکلات اقتصادی نتوانسته جلوی پویایی و پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرد، تصریح کرد: امروز دیگر سرنگونی جمهوری اسلامی برای آمریکایی‌ها ممکن نیست و صاحب نظران آمریکایی می‌گویند جنگ با ایران همه ظرفیت‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: هفته پیش وزیر خارجه آمریکا مجدداً تأکید کرد تنها راه شکست نظام ایران این است که مردم را در مقابل آن قرار دهیم.

او دامه داد: سه عامل اسلام، مقام معظم رهبری و خانواده به عنوان عناصر اقتدار ایران، هدف قرار دادن اعتقادات دینی در کالا‌های فرهنگی و ترویج این محصولات مضر موجب قوی کردن دشمن است.
 
مشاور وزیر اطلاعات گفت: دشمن برای تضعیف اقتدار ایران، در حال هزینه کردن ثروت است.

او شخصیت قوی مقام معظم رهبری را دومین و نهاد خانواده را سومین عامل قدرت ایران و پیش برنده انقلاب اسلامی دانست و با هشدار نسبت به تضعیف نهاد خانواده تصریح کرد: علما باید این سه نهاد مهم را تقویت و حمایت کنند.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترویج خشونت و غارت گری در اعتراضات به عنوان راهبرد اصلی دشمن گفت: این مسئله در رویکرد منافقین و آموزش‌های آنان به صراحت دیده می‌شود، اما خود آن‌ها اذعان دارند که همبستگی مردم و اقتدار ایران، مانع موفقیت آنان شده است، به عنوان نمونه در اغتشاشات اخیر در استان، هم مردم با نظام همراهی کردند و هم نیرو‌های حافظ امنیت با معترضان مدارا کردند.

او ضمن پاسخگویی به پرسش‌های حاضران، خطاب به علمای شیعه و سنی تصریح کرد: وظیفه ما مسئولان حل مشکلات مردم، برخورد با فاسدان اخلاقی و مفسدان اقتصادی است، اما وظیفه شما علما، حراست از سنگر فکری و اعتقادی مردم است و این مسئله شیعه و سنی نمی‌شناسد.

در این مراسم حجت الاسلام فرجام، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های خراسان و مولوی غلام‌نبی توکلی امام جمعه اهل سنت تایباد نیز بر مسئله محوریت مسجد در تمام اقدامات لازم در گام دوم انقلاب تأکید کردند.
 
انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.