سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودروهای فاقد معاینه فنی در مشهد جریمه می شوند

با توجه به وضعیت آلودگی هوا در مشهد، خودروهای بدون معاینه فنی جریمه می شوند.

خلیل کاظمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا در مشهد و نقش خودروها در ایجاد این شرایط، خودروهای بدون معاینه فنی  از ۲۹ دی جریمه می شوند.

او ادامه داد: طرح "ال‌ ای زد" با موضوع کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در کلان شهر‌ها که چند سال است تدوین شده،با توجه به شرایط آلودگی در شهرهای بزرگ در دستور کار قرار گرفت و برای اجرا نیاز به زیر ساخت هایی داشت.

 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با همکاری سازمان های مربوط و راهنمایی و رانندگی زیرساخت ها انجام شد و یکپارچه سازی در زمینه سامانه ملی ثبت تخلفات انجام گرفت.
 
کاظمی افزود: پس از هماهنگی های لازم معاینه فنی خودرو‌ها هم به اطلاعات موجود در سامانه ملی اضافه شد و در حال حاضر با ثبت پلاک توسط دوربین‌ها در سراسر کشور و جاده‌ها می‌توان به همه اطلاعات اعم از مالک، آدرس، تلفن، معاینه فنی و بقیه اطلاعات مربوط به خودرو و مالک آن دست یافت.

او تصریح کرد: از ۲۹ دی هر خودرو که در شهر مشهد تردد می کند باید دارای معاینه فنی باشد در غیر این صورت توسط دوربین‌های ثبت تخلف معابر مشهد ثبت و  مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه می شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی این تعهد را داده که به افراد ثبت تخلف شده از طریق پیامک اطلاع رسانی می کند.
 
افرادی که تا کنون نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام نکرده اند لازم است تا در مهلت با قیمانده تا شروع طرح در این خصوص اقدام کنند.
 
انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محمود
۱۹:۴۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
با سلام و تشکر از راهنمایی رانندگی با طرح های اینگونه میتوان در روند کاهش آلودگی هوا قدم بسیار کاربردی و سازنده برداشت باید مهلت داده شده تمدید نشود تا رانندگان عزیز این موضوع را جدی بگیرن چون متأسفانه ما عادت کرده ایم به سختگیری در قوانین وگرنه هیچکس فکر معاینه فنی ماشین هم نیست
محمود
۲۰:۳۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
مهلت داده شده کافی نیست با توجه به شلوغی مراکز معاینه این جریمه ها فقط برای کثب در امد میباشد وگر نه دولت میتوانست با تعویض خودروهای فرسوده وتعویض ماشینها با ماشینهای جدید همانکار را که در کشورهای درست وحسابی میکنند احتیاجی به این موارد برای ملت باشد ماشین فرسوده میدادیم ونو تحویل میگرفتیم