سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان:

۶ میلیارد تومان اعتبار ملی به محیط‌ زیست سمنان اختصاص یافت

عبدوس گفت: اعتبارات ملی اداره کل محیط‌ زیست استان سمنان در سال ۹۸ با جهش فوق‌العاده به ۶ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: استان سمنان، زیستگاه بسیاری از گونه‌های نادر جانوری و گیاهی در دنیاست.

او افزود: پارک ملی توران در بخش بیارجمند شهرستان شاهرود گونه‌های ارزشمند یوزپلنگ، گورخر آسیایی و زاغ بور را در خود جای‌داده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ادامه داد: جشنواره زاغ بور همه‌ساله با هدف معرفی این‌گونه کمیاب و همچنین فروش صنایع‌دستی مردم منطقه در بیارجمند برگزار می‌شود.

عبدوس بیان کرد: اعتبارات ملی اداره کل محیط‌زیست استان سمنان در سال ۹۸ با جهش فوق‌العاده به ۶ میلیارد تومان رسیده است که بخش اعظمی از این اعتبار به‌منظور حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی، مبارزه با ریز گردها، تاغ کاری و خروج دام از مناطق حفاظت‌شده هزینه می‌شود.

او تصریح کرد: مجموع اعتبارات استانی اداره کل محیط‌زیست استان سمنان ۷۰۰ میلیون تومان است.

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان نیز در این دیدار گفت: محیط‌زیست و حفاظت از آن از اولویت‌های دولت بوده و رئیس‌جمهوری نیز همواره بر لزوم حفاظت از این منابع ارزشمند خدادادی تأکید دارد.

آشناگر با توصیه بر ضرورت انجام فعالیت‌های گسترده به‌منظور ایجاد استاندارد‌های زیست‌محیطی برای انسان گفت: همه باید تلاش کنیم تا شاخص‌های محیط‌زیست در استان افزایش یابد.

استاندار سمنان با اشاره به بحث آلودگی هوای تهران طی هفته گذشته و تعطیلی مدارس و تأثیرپذیری استان‌های هم‌جوار از این معضل یادآور شد: این موضوع نشان می‌دهد که ما به موازات توسعه صنعتی در کشور، توجهی به پیوست زیست‌محیطی آن نداشته و موجبات آلودگی و تخریب محیط‌زیست پیرامون خود را فراهم آورده‌ایم.

استاندار سمنان اضافه کرد: باید در توسعه مراکز صنعتی و تولیدی کشور نه‌تن‌ها بااهمیت دادن و مهم تلقی کردن پیوست زیست‌محیطی موجب تأثیرپذیری منفی طبیعت از رشد مراکز صنعتی نشد، بلکه با رعایت قوانین و اتخاذ تدابیر لازم موجبات بهبود وضعیت زیست‌محیطی را نیز فراهم آورد.

آشناگر گفت: استان سمنان با پهنه کویری گسترده در صورت بی‌توجهی قابلیت ایجاد گردوغبار و آلودگی را دارد و می‌طلبد تا به‌عنوان استاندار سمنان و تمام مسؤولان در این مقوله برای جلوگیری از ایجاد این‌گونه مشکلات از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

او افزود: هیچ‌گاه تمایلی به توسعه صنعتی به قیمت تخریب محیط‌زیست نداشته و نداریم و بر این باور هستیم که در حال حاضر تخریب و خام‌فروشی کمکی به توسعه استان نمی‌کند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.