سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت حل مشکلات حوزه مدیریت شهری با گفتمان

استاندار گیلان در نشست با اعضای شورای شهر رشت بر ضرورت حل مشکلات حوزه مدیریت شهری با گفتمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر لزوم هم افزایی جمعی برای نیل به توسعه پایدار، اعتماد مردم به مسئولان و خدمتگزاران خود را بزرگترین سرمایه اجتماعی خواند و گفت: مشکلات حوزه شهری باید با گفتمان و مشورت با استادان و متخصصان مرتبط برطرف شود.

او با تاکید بر لزوم هم افزایی جمعی اعضای شوراهای شهر در مسیر توسعه پایدار شهری افزود: اعضای شورای شهر باید با همدلی و مشارکت در امر تصمیم سازی و تصمیم گیری ها گام های جدی و اثرگذار بردارند.

استاندار گیلان تحقق این امر را موجب ایفای نقش هماهنگی و نظارتی اعضای شورای شهر خواند و اظهار داشت: تفاوت آرا و اختلاف نظر در بررسی موضوعات و تصمیم گیری ها، امری طبیعی است و در واقع اصل وجودی هر نهاد مدنی از جمله شورا محسوب می شود اما باید برای رسیدن به نتایج مثبت به رای اکثریت احترام گذاشت.

زارع با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی و اجتماعی رشت، اصالت مردمان این دیار و پیشگامی آنان در بسیاری از جریانات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی تاریخ ساز تاکید کرد: خدمتگزاری به مردم این شهر باید متناسب با ظرفیت ها و سوابق تاریخی ارزشمند آنان باشد.

او بر لزوم تنظیم برنامه پنج ساله برای عمران شهری متناسب با طرح جامع تفصیلی و اسناد بالا دستی تاکید و تصریح کرد: باید هرچه زودتر ضمن رعایت اولویت بندی نسبت به اجرا یا تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله تصفیه فاضلاب ساماندهی رودخانه ها، آسفالت های و باز کردن مسیرهای نیمه تمام اقدام شود.

در ادامه این نشست که هر یک از اعضای شورای شهر رشت در خصوص مسائل مختلف به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند، اسماعیل حاجی پور؛ رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با تقدیر از پیگیری های استاندار گیلان درخصوص پروژه تراموا گفت: امیدواریم با استمرار پیگیری ها شاهد کلنگ زنی این پروژه در دهه فجر امسال باشیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.