سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کنفرانس بین المللی حفاظت مطرح کرد؛

تحریم‌ها بر صنعت برق بی تاثیر است

عسکریان گفت: با وجود تحریم‌ها توانسته ایم در تجهیز بخش مهمی از صنعت برق، نقش  مهمی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین عسکریان، رئیس کنفرانس بین المللی حفاظت، اتوماسیون و سیستم قدرت در نشست خبری چهاردهمین کنفرانس بین المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت در دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد:کنفرانس امسال نسبت به سال‌های گذشته با حضور استادان برجسته از پکن و سوئیس  مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفته است.

او ادامه داد: روز دوشنبه و سه شنبه (۹ و ۱۰ دی) همایشی در این زمینه برگزار می‌شود. در این همایش  ارائه مقالات تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع اتوماسیون و حفاظت از جمله برنامه‌های این همایش است؛ همچنین در افتتاحیه این نمایشگاه توسط شرکت‌های دانش بنیان بیش از ۴۰۰ نماینده صنعتی، آخرین دستاورد‌ها خود را ارائه می‌دهند.

رئیس این کنفرانس بیان کرد: با وجود تحریم‌ها توانسته ایم در تجهیز بخش مهمی از صنعت برق، نقش  مهمی داشته باشیم.

عسکریان با بیان اینکه گرایش قدرت همیشه در دانشکده برق صنعتی سرآمد بوده است، تصریح کرد: دو سوم مهندسان این دانشکده، استادان به نامی هستند و دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر قطب این رشته در کشور است.

او گفت: تفاهم نامه‌هایی با عنوان کیفیت توان، نرم افزار برق، هارمونیک، عایق‌ها و فشار قوی، مشاوره به بخش صنعت در زمینه بهربرداری انرژی نو، ساخت تجهیز روشنایی خیابان ها، تحلیل شبکه‌های قدرت و دستگا‌های ولتاژ چند توافقنامه و قرار داد امضا شده و به مرحله اجرا رسیده است.

عسکریان افزود:  ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با صنعت را افزایش داده و از طرفی به تقویت وجه بین المللی شدن از اهداف مهم این همایش است.

حسینیان: باید به سمت هوشمند شدن پیش برویم

در ادامه حسین حسینیان، دبیر کنفرانس بین المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم قدرت افزود: در زمینه برق اقدامات بسیاری انجام شده و سعی می‌کنیم که بیشتر به بخش داخلی توجه کنیم.

او در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۴۵ مقاله ارسال که شده  که از این تعداد ۴۶ مقاله پذیرفته شده است. ۳۰ مقاله به صورت حضوری و ۱۶ مقاله به صورت پوستر و مقاله است که در کنفرانس روز سه شنبه ارائه خواهد شد.

حسینیان با تاکید بر اینکه باید به سمت هوشمند شدن پیش برویم، گفت:  باید بتوانیم در بخش نرم افزاری و سخت افزاری صنعت برق را به روز کنیم و بتوانیم با اروپا و آمریکا در صنعت برق رقابت کنیم.

او گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید بیشتر شود. متاسفانه علاوه بر انجام نیاز‌های داخلی، هنوز از جانب صنعت حمایت نمی‌شویم و ارتباط لازم صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.