سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه ترکیه خواستار تسریع تصویب قانون اعزام نیرو به لیبی شد

چاووش اوغلو ضمن هشدار درباره اوضاع کنونی لیبی، خواستار آن شد که مراحل تصویب قانون اعزام نیرو به طرابلس در پارلمان ترکیه تسریع شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، خواستار آن شد که تصویب قانون اعزام نیرو به لیبی تسریع شود و هشدار داد درگیری‌ها در لیبی خطرناک شده و ممکن است به هرج و مرج تبدیل شود

چاووش اوغلو درباره تبدیل شدن لیبی به سوریه‌ای دیگر نیز هشدار داد. او در این خصوص گفت: «اگر امروز لیبی شبیه سوریه شود، بعد از آن نوبت کشور‌های دیگر منطقه است.» او در ادامه با تاکید بر توافق نظامی و امنیتی که آنکارا با طرابلس امضا کرد گفت: «باید هر کاری را که از دستمان برمی‌آید به منظور جلوگیری از تقسیم لیبی و سقوط آن در هرج و مرج انجام دهیم، این همان کاری است که ما (ترکیه) انجام می‌دهیم. این دولت قانونی لیبی است که با آن سر و کار داریم.»

چاووش اوغلو قرار است دوشنبه با رئیس سه حزب مخالف در ترکیه در این خصوص دیداری داشته باشد و انتظار می‌رود هفته آینده دولت درباره این موضوع بحث و گفت‌وگو کند. هفته گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت دولت تصمیم دارد رضایت پارلمان این کشور را برای اعزام نیرو به لیبی برای دفاع از دولت وفاق ملی این کشور که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است جلب کند.

ماه‌هاست که نیرو‌های دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت لیبی، مستقر هستند با نیرو‌های تحت کنترل خلیفه حفتر مستقر در شرق این کشور و برخوردار از حمایت مصر، امارات متحده عربی و برخی کشور‌های غربی درگیر شده‌اند.

ماه گذشته آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی دو توافقنامه امضا کردند که یکی از آن‌ها به همکاری نظامی دو طرف و دیگری به مرز‌های دریایی کشور‌ها در مدیترانه شرقی مرتبط بود. به دنبال این توافق نظامی، اردوغان گفت اگر دولت وفاق ملی درخواست کند ترکیه نیروی نظامی خود را به لیبی اعزام می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.