سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست ۶ سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

۶ درخواست برای سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی از آغاز امسال تاکنون به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ارائه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جعفری گیو مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان گفت: این درخواست‌ها از کشور‌های چین ،  آلمان و استرالیا بود که بیشترین آن‌ها مربوط به اتباع کشور چین است.

او  افزود: ۴ درخواست در زمینه صنایع معدنی ، یک درخواست در حوزه کشاورزی و یک درخواست در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر بوده است.

جعفری گیو تصریح کرد: ۱۴ پروژه سرمایه گذاری خارجی هم اکنون به مبلغ مصوب ۳۹۶ میلیون دلار دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی فعال در استان است که از این تعداد ۸ طرح در حال بهره برداری و ۶ طرح در حال ساخت یا پیگیری است.

مدیر کل اقتصاد و امور دارایی استان، میزان کل سرمایه گذاری خارجی جذب شده استان را تاکنون بیش از ۸۷ میلیون دلار برای ۱۱ طرح اعلام کرد و افزود: امسال ۶ میلیون و ۳۰ هزار دلار برای دو پروژه نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های خوسف و سربیشه سرمایه گذاری جذب شد.

او ادامه داد: نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی سربیشه با سرمایه گذاری ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از کشور چین ، مرداد با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید و احداث یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دیگر نیز در این شهرستان با سرمایه گذاری چین‌ها در حال پیگیری است که زمین این طرح به سرمایه گذار، واگذار و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

جعفری گیو با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی ریخته گری چدن خاکستری در شهرک صنعتی خوسف با سرمایه گذاری بیش از ۸ میلیون دلاری سرمایه گذار چینی افزود: این واحد هم اکنون در حال تولید آزمایشی است و با تکمیل شبکه گاز شهرک صنعتی، پیش بینی می‌شود در دهه فجر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.