سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسموميت با گازمونوكسيدكربن و توصيه هاي اورژانسي

رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز گفت:  براي پيشگيري از گاز گرفتگي از بخاري هاي فرسوده بدون دودكش يا داراي دودكش نامناسب و غير استاندارد استفاده نشود.

مهرداد بابایی ،رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: با رعایت نکات ساده و در عین حال حیاتی می توان  از بروز  حوادث تلخ و جبران ناپذیر گازگرفتگی  جلوگیری کرد.

او افزود:استفاده از لوله های بخاری آکاردئونی ،استفاده از بخاری های بدون دودکش در فضاهای بسته،نصب آبگرمکن در حمام،استفاده از اجاق گاز یا گاز پیک نیکی برای گرمایش از مواردی است که به شهروندان برای مقابله با گازگرفتگی توصیه نمی شود.

بابایی گفت:همچنین استفاده از ذغال برای گرمایش در فضاهای کوچک مثل چادرهای مسافرتی، و عدم توجه به رنگ شعله بخاری در اثر سوخت ناقص یا سوخت در محیط کم اکسیژن ، رنگ شعله قرمز می شود که عدم توجه به رفع نقص موجود ، باعث ایجاد گاز مونوکسید کربن و در نهایت مسمومیت می شود.

او افزود:تعداد افرادی که در ماه گذشته در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت و گاز گرفتگی شده و از خدمات اورژانس البرز بهره‌مند شدند، ۱۱۶ نفر بود که از این تعداد ۷۸ نفر ضمن دریافت خدمات درمانی، توسط آمبولانس‌های اعزامی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و ۳۵ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند و ۳ نفر در اثر مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز در ادامه  در ارتباط با آلودگی هوا  گفت: اورژانس البرز با استقرار واحدهای عملیاتی خود در اماکن پرتردد و ميادين اصلی در روزهایی که هوا آلوده است  ، آماده ارائه خدمات درمانی به مراجعين با مشکلات قلبی تنفسی است.

انتها پیام .خ /ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.