سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازارچه محلی باید پیوست فرهنگی داشته باشد

استاندار خراسان شمالی گفت: طرح ایجاد بازارچه محلی روستایی در شهرستان‌ها باید پیوست فرهنگی، هنری و ورزشی داشته باشد و در این خصوص باید دستگاه‌های اجرایی مربوط نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  محمدعلی شجاعی گفت: فرمانداران و سازمان میراث فرهنگی استان مسئول اجرای طرح هر شهرستان یک بازارچه محلی روستایی با رویکرد بازار، گردشگری، تفریحی و فرهنگی تا پایان سالجاری می‌باشند.

شجاعی ۳۰ دی ماه امسال  را حداکثر زمان لازم برای اعلام طرح بازارچه محلی جهت دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی تعیین کرد و افزود: مکان برای ایجاد این بازارچه باید بهترین مسیر تردد مسافر باشد و همچنین بر حضور بخش خصوصی برای اجرای این طرح تاکید دارم و تمامی حمایت‌های لازم برای این حضور در دستور کار استان قرار دارد.

محمدعلی شجاعی افزود: ۶۹۱ دهیاری در استان وجود دارد که باید هر کدام یک طرح سرمایه گذاری را مطرح و اجرا کنند که تا کنون ۴۵۷ طرح معرفی شده است که از سال ۹۵ تا قبل از شروع کار استان در سالجاری فقط ۱۱ طرح از دهیاری‌ها به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال شده بود.

پوشش بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر از دیگر موضوعات این نشست بود که استاندار در این خصوص اظهار داشت: تا پایان سالجاری درصد نفوذ این بیمه در دو شهرستان گرمه و جاجرم باید ۱۰۰ درصد و در دیگز شهرستان‌ها باید حداقل ۸۰ درصد باشد و برای اجرا نشدن این طرح هیچ بهانه‌ای را قبول نمی‌کنم.

او تاکید کرد: طی تفاهم نامه‌ای بین دفتر امور روستایی استانداری و صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان نحوه مشارکت دهیاری‌ها برای اجرای طرح مشخص شود و همچنین افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان شامل این طرح شوند.


انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.