او ادامه داد: شهرداریها تنها میتوانند با اقداماتی از قبیل گسترش فضایی سبز، توسعه حمل ونقل همگانی، توسعه خودروهای برقی، تقویت معاینه فنی خودروها، تغییر در ضوابط شهرسازی و ساخت و سازها مسیر را به سمت الگوی صحیح مبتنی بر حفظ استانداردهای محیط زیستی سوق دهد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: بخش قابل توجهی از آلودگی هوا مربوط به سیستمهای گرمایشی ساختمانها است که در این خصوص شورای شهر میتواند با تصویب ضوابط برای ساختمانهای در دست احداث و طبقهبندی محیط زیستی ساختمانها تأثیر بسزایی در کاهش آلایندههای ناشی از این تأسیسات داشته باشد.
علیخانی گفت: طبق قانون موتورسیکلتها و یا خودروهای دودزا باید توقیف و جریمه شوند که در شرایط اقتصادی موجود و به دلیل صبر و تنگدستی بسیاری از مردمی که توان رفع نقص و یا نوسازی خودروی خود را ندارند، آیا توقیف تنها وسیله امرار معاش اینگونه افراد ساده و راحت است.
او ادامه داد: اکنون بیش از هزار پرونده در مناطق شهرداری، ماده ۷، شهرسازی مرکز، آتشنشانی و نظام مهندسی سرگردان است که پروندههای ذینفعان آنها طبق ضوابط جاری وقت اقدام به پرداخت عوارض و...کردند، اما همچنان در بلاتکلیفی به سر میبرند.
او ادامه داد: چرا به گونهای رفتار میکنند که همفکران ما در بدنه شهرداری و در شهر آرزوی بازگشت مدیران گذشته را داشته باشد؟ چرا باید فرایند اخذ جواز، اخذ پایان کار و تعیین تکلیف پروندهها آنقدر طولانی باشد تا در محافل بگویند قرار نیست در شهرسازی این دوره کاری انجام شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به درخواست مدیریت شهری از شهردار تهران گفت: در پایان از جناب آقای حناچی میخواهم به منظور جبران آسیبها خسارتها و نارضایتیهای به وجود آمده از ناشی از عملکرد معاونت حمل ونقل ترافیک بدون توجه به جوسازیها با انتخاب مدیری توانمند آشنا با شهر و شهرداری تکلیف معاونت حمل و نقل و ترافیک را روشن و امید را به این سیستم بازگرداند.
انتهای پیام/