سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله استان از هر ۱۰۰ نفر ۹۵ نفر باسواد می‌باشند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان به مناسبت هفته سواد آموزی گفت: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله از هر ۱۰۰ نفر ۹۵ نفر باسواد می‌باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد عباس سعیدی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان به مناسبت هفته سواد آموزی گفت: ۷ دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ می‌باشد که از اول دیماه تا هفتم دیماه به نام هفته وسوادآموزی نامگذاری شده است.

سعیدی گفت : در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله در قبل از انقلاب ۴۵ درصد در حال حاضر از هر ۱۰۰ نفر ۹۵ نفر یا معادل ۹۵ درصد باسواد هستند

او  افزود: در گروه زنان قبل از انقلاب ۳۷ درصد در حال حاضر ۹۴ درصد وبرای روستاییان قبل از انقلاب از هر ۱۰۰ نفر ۲۸ نفر ودر حال حاضر از هر ۱۰۰ نفر ۹۰ نفر باسواد هستند.

سعیدی خاطر نشان کرد: مقایسه با سوادی در سال ۵۵ طبق سرشماری ۴۰ درصد مردم در گروه ۶ سال به بالاتر باسواد بودند که در حال حاضر ۸۳/۳ درصد مردم در این گروه با سواد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به مقایسه در صد با سوادی در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ ساله افزود: در سال ۵۵ تنها ۴۸ درصد در این گروه با سواد بودند که طبق سرشماری سال ۹۵ درصد با سوادی به ۹۲/۸۵ رسیده است.

اوادامه داد: یکی از برنامه مهم طرح انسداد بی سوادی می‌باشد که باید از تولید بی سواد جلوگیری نماییم که در گروه سنی ۶ تا ۱۹ سال بیش از ۹۷ درصد در مدارس حضور دارند.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.