سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زاهدان:

پرستاران نقش مهمی در سلامت جامعه دارند

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سلامت ضروری‌‎ترین نیاز جامعه است که در این بین پرستاران نقش بسیار مهمی در تحقق این امر دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در همایش روز پرستار که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن تبریک روز پرستار، اظهار داشت: حضرت زینب (س) نقش بزرگی را در تاریخ اسلام ایفا کرد به طوریکه بقای اسلام به برکت نهضت عاشورا و تلاش‌های این حضرت بوده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: حضرت زینب (س) می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای مردان و زنان در تمام بخش‌های زندگی باشد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: فعالیتی که جامعه پرستاری به صورت خاص و پزشکی به صورت عام در جامعه انجام‌می‌دهند، حفظ سلامت جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهار داشت: همان‌طور که پرستاری و پزشکی جایگاهی مهم و حساس دارد به همان اندازه مسوولیت بیشتری نیز بر دوش این عزیزان است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به مشکلات و کمبود‌های موجود بویژه نیروی انسانی در حوزه سلامت استان، جامعه پرستاری این منطقه نسبت به سایر نقاط کشور وظیفه بیشتری را بر عهده دارند و باید قدردان زحمات آنان بود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: نگاه عارفانه حضرت زینب (س) الگوی رفتاری پرستاران بزرگوار است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: همدردی و دلسوزی از بیماران موجب برکات بی شائبه معنوی در زندگی پرستاران خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهار داشت: پرستاران استان نقش بسزایی در مراقبت از بیماران ناشی از سوانح و حوادث بر عهده داشته و دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: تا چند سال آینده هزار و ۵۰۰ تخت به سرجمع تخت‌های بیمارستانی این دانشگاه افزوده خواهد شد.

سید محمد هاشمی شهری بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان به ازای هر تخت بیمارستانی ۹ دهم درصد پرستار وجود دارد که این نشان دهنده کمبود محسوس تیم پرستاری است.

او گفت:تا ۲ سال آینده از نظر تخت بیمارستانی با راه‌اندازی بیمارستان‌های جدید به میانگین کشوری نزدیک خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت:بر خود لازم می‌دانیم از خدمات همه‌ی پرستاران به عنوان یکی از حلقه نوثر درمان تقدیر کنیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.