سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی:

شهروند استرالیایی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: خانم گیلبرت، دوره محکومیت خود را با برخورداری از همه حقوق قانونی طی می‌کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص مطالب مندرج در برخی رسانه‌های استرالیایی در مورد وضعیت خانم گیلبرت شهروند استرالیایی اظهار داشت: ایشان به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده و دادگاه صالحه نیز با رعایت تمام قوانین مربوطه حکم مقتضی صادر کرده است.

موسوی افزود: تجربه نشان داده است جمهوری اسلامی ایران تسلیم جوسازی‌های سیاسی و تبلیغاتی نمی‌شود و این شهروند استرالیایی مانند هر محکوم دیگری که حکم قضایی دارد، دوره محکومیت خود را با برخورداری از همه حقوق قانونی طی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: افکار عمومی نحوه برخورد دولت استرالیا با خانم نگار قدس کنی را فراموش نمی‌کنند که بدون ارتکاب کمترین جرمی بازداشت و ۲۸ ماه رفتار غیرانسانی با وی صورت گرفت؛ وضع حمل در زندان، جدا کردن نوزاد شیرخوار از مادر، مخالفت با درخواست حصر در منزل به جای زندان، محرومیت از دیدار منظم نوزاد و در نهایت استرداد به آمریکا با نقض تعهدات کنسولی از جمله رفتار‌های خلاف قانون و حقوق بشری است که با خانم قدس کنی صورت گرفت.

گفتنی است گیلبرت به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۸ دی ۱۳۹۸
موشک جواب موشک
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
اگه جاسوسی کرده که درهمه دنیا بدترین مجازاتهارو برای این افراددرنظرمیگیرندمگراینگه جزءگروههای باشه که شامل کمک رافت اسلامی باشه!!!! وبا احترام با هواپیمای جت شخصی تشریف ببرند!!
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
یه کار بسیار عالی
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
خدا را شکر بالاخره دستگاه سیاست خارجی فهمید اگر میخواهد موفق باشد باید شخصیت حقیقی داشته باشد یعنی ایرانی باشد وایران را ایران معرفی کند وزیر پرچم ایران عمل کند نه زیر پرچم نیم افراشته غربی ها .
محمد شرافت
۰۴:۳۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
معرفت در دنیار کم رنگ
تاثیر معنویت را بر سلامت جهانی کنیم
ashkan
۰۳:۳۶ ۰۸ دی ۱۳۹۸
حالا به هر دلیلی دستگیر شده حتی اگه بیگناه هم باشه خوبه یه گروگان داریم موقع نیاز ازش به عنوان اهرم زور با یکی دیگه استفاده کنیم خیلی هم تاکتیک خوبی هست کسی هم اصلأ متوجه نمیشه
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۸ دی ۱۳۹۸
هر چه زودتر اعدامش کنيد
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۸ دی ۱۳۹۸
ولش نکنید
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
حکم جاسوسی اعدام است