سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس خبر داد؛

آزادی هر چه سریعتر زندانیان مهریه/کاهش زندانیان به همت شوراهای حل اختلاف

رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس بر آزادی هر چه سریعتر زندانیان مهریه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس در جلسه‌ای با حضور قضات ویژه شورای حل اختلاف شیراز با اشاره به ضرورت آزادی زندانیان نفقه، اظهار کرد: بازنگری در پرونده زندانیان مهریه‌ای که تمکن مالی برای پرداخت مهریه ندارند، مورد تاکید دستگاه قضایی است.

او با اشاره به کاهش جمعیت زندانیان شورای حل اختلاف استان با پذیرش درخواست اعسار، گفت: آماز زندانیان شورا‌های استان در آبان ماه پارسال یک هزار و ۱۹۸ نفر بوده که تا پایان آبان ماه امسال به ۴۰۳ زندانی کاهش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: با این حال جمعیت زندانیان مهریه در استان فارس بسیار کم است بخصوص با شرایط پذیرش اعسار در محاکم قضایی، این تعداد از ۴۸ زندانی مهریه در خرداد ماه سالی جاری به ۱۵ نفر تا پایان آذر ماه تقلیل یافته است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس با تاکید بر اهمیت حضور قضات در زندان بیان کرد: بازدید همه قضات بویژه قضات ویژه شورا‌های حل اختلاف از زندان مساله بسیار مهمی است و ضروری است که با همکاری مددکاران زندان موضوع طرح دعوی اعسار به همه زندانیان اعلام شود.

او از قضات ویژه شورا خواست تا با تشکیل جلسه در ستاد دیه استان و دعوت از محکوم لهم و حضور محکوم له و نیز همکاری ستاد دیه، زمینه آزادی هر چه بیشتر زندانیان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
آزادی‌زندانیان‌مهریه‌عالیه‌کاره‌بسیارخوبی‌هست.