سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای هشتمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۹ آموزشگاه شهرستان یزد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد از اجرای هشتمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۹ آموزشگاه شهرستان یزد با حضور بیش از ۴۰۰ دانش آموز خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مهدی حسینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: هشتمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۹ آموزشگاه شهرستان یزد در حال برگزاری است که بیش از ۴۰۰ دانش آموز پایه هشتم در این طرح حضور دارند.

حسینی افزود: در این طرح دانش آموزان با مباحث امدادیی از قبیل؛ شکستگی و آتل بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پناهگیری و تخلیه اضطراری، اطفاء حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم گروهی آشنا می‌شوند و سپس در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

او طرح دادرس را ترویج دگرامدادی خواند و بیان کرد: اجرای این طرح عامل کاهش خطرپذیری در مدارس است، زیرا دانش‌آموزان بیشتر اوقات خود را در مدارس هستند و برای مواجهه با خطر باید همیشه آماده باشند.

حسینی با اعلام اینکه طرح ملی دادرس در مدارس و با همکاری آموزش و پرورش و مدیران مدارس اجرا شده و به دانش آموزان مباحث امدادی آموزش داده می‌شود، بیان کرد: در هشتمین دوره طرح ملی دادرس ۱۹ آموزشگاه (۹ مدرسه پسرانه و ۱۰ مدرسه دخترانه) که ۲۲۰ دانش آموز دختر و ۱۸۰ دانش آموز پسر در این دوره مشارکت دارند.

دانش آموزان آینده سازان جامعه بوده و ارائه آموزش و مهارت‌های لازم به ویژه در هنگام حوادث و سوانح غیرمترقبه نقش مهمی در امنیت و سلامت آن‌ها دارد.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.