سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران مطرح کرد؛

شتاب نگاره‌ها هزینه‌های بحران را کاهش می‌دهند

حناچی با بیان اینکه هر دلار هزینه قبل از بحران معادل ۴۰ دلار بعد از بحران است، گفت: با افزایش شتاب نگاره‌ها تلاش می‌کنیم هزینه‌های پس از بحران را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آئین افتتاح پروژه‌های مدیریت بحران با اشاره به اینکه تهران در امتداد ۷ رود دره اصلی قرار دارد، گفت: این رود دره‌ها سالانه ۲۴۰ میلیون متر مکعب آبی را که از کوه‌های البرز می‌آید به سفره‌های زیر زمینی انتقال می‌دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر حجم آب زیاد باشد هر چه را که راه آن را سد کرده باشد بر می‌چیند، گفت: همکارانم رود دره‌های تهران را به فضای مفرحی برای شرایط بحرانی تبدیل می‌کنند.

حناچی افزود: اگر اطلاعات درست داشته باشیم قبل از حادثه می‌توانیم اعلام خطر کنیم.

او با اشاره به بارندگی‌های سال جاری در آغاز سال ادامه داد: در آن زمان باران شدیدی گرفته بود و همکاران ما در پل کن با ۲ دستگاه بیل مکانیکی به سرعت مسیر آب را باز می‌کردند تا مبادا انسداد مسیر موجب حادثه شود و اگر این کار انجام نمی‌شد مجبور می‌شدیم برای ایمنی شهروندان جاده مخصوص کرج را ببندیم که با کاهش بارش این اتفاق رخ نداد.

شهردار تهران با بیان اینکه تهران زلزه‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، گفت: در حفاری‌های مترو در خیابان مولوی در عمق ۱۳ متری آجر یافت شده بود که این موضوع نشان از وقوع زلزله در سال‌های بسیار دور دارد.

حناچی افزود: هر دلار هزینه قبل از حادثه معادل ۴۰ دلار هزینه بعد از حادثه است‏.

او با بیان اینکه ما با افزایش شتاب نگاره‌ها مسیر کاهش هزینه‌ها را دنبال می‌کنیم، گفت: میزان آلاینده‌ها در ماه‌های آذر و دی بالا می‌رود و ما مجبور به تعطیلی برخی از مدارس می‌شویم و در همین راستا برای کاهش آلایندگی طی سال‌های گذشته میزان گوگرد گازوئیل از ۷ هزار PM به ۲ هزار PM کاهش یافته و این عدد نشان از کاهش ۳.۵ درصدی گوگرد در گازوئیل است.

شهردار تهران با بیان اینکه علت اصلی کاهش آلودگی هوا در پکن در سال ۱۹۹۸ سوخت گوگرد و ذغال سنگ بود، گفت: آن‌ها توانستند با برنامه‌ریزی‌های مستمر طی ۱۵ سال این آلاینده‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.