سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هلال احمر همچنان در صف یاری رسانی به مناطق آبگرفته خوزستان/ بیشترین تاب‌آوری شبکه فاضلاب اهواز چقدر است؟

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ادامه امدادرسانی‌ها به بیش از ۴ هزار خانوار متاثر از آبگرفتگی در مناطق استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسم باران که می‌آید، طراوت و شادابی روح همه را نوازش می‌دهد، اما چند وقتی است اسم باران در خوزستان طراوتی به همراه ندارد و با بسیاری از ساکنان مناطق مختلف مهربان و خوش قدم نیست، چراکه با اولین قطره اش خیابان‌ها و خانه‌ها را در خود غرق می‌کند و زنگ خطر و امدادرسانی را به صدا در می‌آورد اما این نعمت الهی چرا اینگونه می تازد؟

آتش نشانی، هلال احمر، نیرو‌های مردمی، جهادگران و... در این شرایط دست از پا نمی‌شناسند و به سوی مناطق آسیب دیده روان می‌شوند.

در بارندگی اخیر که استان خوزستان را درنوردید، بسیاری از مناطق اهواز، خرمشهر، آبادان و کارون را غرق در آب کرد و امدادرسانی ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله؛ جمعیت هلال احمر استان خوزستان به این مناطق آغاز شد.

بهنام مریدی در جلسه بررسی نحوه برآورد خسارت ناشی از بارندگی اخیر استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به فرسوده بودن شبکه آب و فاضلاب اهواز این شهر بیشتر از ۱۰ میلی‌متر تاب‌آوری بارندگی ندارد.

وی افزود: این در حالی است که در ماه‌های اخیر اکثر ایستگاه‌ها به دستگاه پمپ مجهز و بالغ بر ۲۰۰ پمپ جدید خریداری و نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای اهواز تصریح کرد: بارندگی و سیلاب اخیر خسارت‌های بسیاری را به شرکت آبفای اهواز وارد کرده است که رفع این خسارات از توان شرکت خارج است.

او با بیان اینکه همچنان طلب برخی پیمانکاران از سیلاب ابتدای سال پرداخت نشده است، تصریح کرد: پیمانکاران در این بارندگی اخیر با دست‌خالی کار کردند.

مریدی بیان کرد: باید در راستای رفع مشکل زیرساخت‌ها تلاش کرد؛ تا کی ما پای کار باشیم و بد و بیراه از مردم بشنویم و بارها اعلام کردیم که شبکه فاضلاب جوابگوی شهر اهواز نیست.

بیش از ۴ هزار خانوار خدمات امدادی دریافت کردند

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان درخصوص آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها به مناطق متاثر از آبگرفتگی ناشی از بارندگی‌های شدید اخیر در استان گفت: تاکنون امدادرسانی به ۴ هزار و ۱۱۲ هزار خانوار انجام شده است.

او افزود: از ابتدای بارندگی و آبگرفتگی معابر و منازل در اهواز، آبادان و کارون ۳ هزار و ۳۲۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ماهانه بین خانوار‌های آسیب دیده از آبگرفتگی‌ها توزیع شده است.

خدادادی اظهار داشت: علاوه بر توزیع ۴ هزار و ۴۶ کیلوگرم نایلون پوششی، ۸ هزار و ۶۹۵ تخته پتو، ۳ هزار و ۱۹۵ تخته موکت و یکهزار و ۳۴۳ والر در مناطق مذکور توزیع گردید.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، ۷۲ هزار و ۷۲۰ بطری آب معدنی، ۶۰۰کیلوگرم خرما، ۹ هزار و ۹۱۵ قوطی کنسروجات و ۱۵۱ هزار قرص نان در مناطق درگیر آبگرفتگی کلانشهر اهواز و شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و کارون توزیع شده است.

او بیان کرد: امدادرسانی به این خانوار‌ها تا بازگشت به حالت عادی همچنان ادامه دارد.

بارندگی شدید و بی سابقه طی هفته های اخیر در خوزستان سبب آبگرفتگی معابر و منازل شد و مشکلات متعددی برای ساکنان اهواز، آبادان و کارون بوجود آورد که به گفته آبفا اهواز، علت تجمع روان آب ها، فرسودگی شبکه فاضلاب است و بزودی برطرف نخواهد شد.

روان آب ها باعث مسدود شدن بسیاری از محورهای دورن شهری در شهرهای مذکور شد و آسیب زیادی که منازل، لوازم خانگی و زیرساخت های شهری وارد آورد.

خلاصی از این معضل عظیم، نیازمند یاری مسئولان مربوطه و تسریع در عملیات های مربوط به آب و فاضلاب است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.