بدخشان افزود: شمار دانش آموزان دیرآموز روند رو به رشدی به خود گرفته است به طوری که پارسال شمار آمار این افراد در پایه اول هزار و ۶۰ نفر ثبت شده بود، اما امسال این رقم به هزار و ۲۸۳ نفر رسیده است.
او گفت: دانش آموزان دیرآموز- مرزی دانش آموزانی هستند که با بهره هوشی ۸۴-۷۰ برچسب کم توان ذهنی دریافت نمیکنند و قادر هستند در کنار سایر دانش آموزان عادی تحصیل کنند.
او اظهار داشت: این دانش آموزان در درک مفاهیم، یادگیری مطالب مشکل دارند و کندتر از متوسط کلاس هستند. در تشخیص روابط پیچیده ضعیف اند، از درک مفاهیم انتزاعی عاجزند، برای یادگیری مطالب درسی به تحریرهای بیستری نیاز دارند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دانش آموزان دیرآموز نیاز به آموزشهای خاص، محتوای ویژه و بعضا تجهیزات و امکانات مخصوص به خود دارند و معلمان آنان نیز باید آموزشهای تخصصی را فراگرفته و از مشوقهای انگیزشی بهرهمند شوند.
انتهای پیام/ ر