سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۹۲ درصدی ارزش معاملات در بورس استان کرمانشاه

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه از رشد ۹۲ درصدی ارزش معاملات در بورس این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،زهرا دفتری مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : روند معاملات در بازار سرمایه از ابتدای سال جاری سیر صعودی داشته است و رقم شاخص کل از ۱۷۹ هزار واحد در ابتدای سال به ۳۶۰ هزار واحد تاکنون رسیده است.

او گفت : افزایش حجم و ارزش این معاملات از ابتدای فروردین نشان می‌دهد که نقدینگی بسیار قابل توجهی وارد بازار شده است.

این مسئول گفت: حجم معاملات، ۶ هزار و ۲۳۰ میلیون سهم و ارزش معاملات ۲۴ هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال بوده است.

دفتری با بیان اینکه معاملات از نظر حجم ۴۱ درصد و از نظر ارزش ۹۲ درصد رشد داشته است، گفت: حجم بالای نقدینگی در جامعه و نوسانات نرخ ارز، رفتار سرمایه گذاران را بسیار متأثر می‌کند بطوری که افراد جامعه به دنبال سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول خود هستند.

او گفت: در سال قبل و تا حدودی امسال نرخ ارز، مسکن و سکه رشد چند درصدی را رقم زدند و به این ترتیب جذابیت سرمایه گذاری در این بازار‌ها بسیار کاهش یافته است از طرفی در این شرایط ارزش شرکت‌ها با افزایش نرخ ارز و وجود تورم در جامعه با احتساب ارزش جایگزینی بسیار افزایش پیدا کرد.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: همینطور وجود تورم، نرخ فروش محصولات بسیاری از شرکت‌ها را افزایش داد که هر دو مورد یاد شده چشم انداز بازار را بسیار جذاب می‌کرد و سبب جذب نقدینگی و کشاندن سرمایه‌های راکد به سمت بازار سهام شد.

این مسئول گفت: ورود سرمایه‌های راکد به بازار سرمایه علاوه بر کمک به جذب بخشی از نقدینگی و کنترل تورم می‌تواند سبب تقویت بازار تأمین مالی بلند مدت شرکت‌ها شود و شرکت‌ها می‌توانند از این طریق شرایط کنونی اقتصادی و تحریم‌ها را راحت‌تر طی کنند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.