سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش شدید باد بیش از ۶۶ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت

وزش شدید بادگرم در چند روز گذشته در گیلان ۶۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان خسارت برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، یونس محمودی، فرماندار آستانه اشرفیه گفت: پاره شدن کابل برق در روستای خوشکاروندان، پاره شدن سیم‌های دکل مخابراتی در روستای فوشازده، سقوط درخت در پایین محله پرکاپشت مهدیخانی و پارک ساحلی شهر آستانه اشرفیه، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و کنده شدن سقف تعدادی از خانه‌ها از خسارت‌های وزش باد در این شهرستان است.

او افزود: ۴۰ هکتار علفزار از منطقه امیرهنده بالا این شهرستان در آتش سوخت.


حسین اسماعیل پور، فرماندار رودسر گفت: وزش شدید باد گرم به سقف برخی خانه‌ها در رودسر خسارت وارد کرد.

او افزود: میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

اکبر حقی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لاهیجان گفت: ۷ و نیم هکتار از جنگل‌های این شهرستان نیز بر اثر وزش شدید باد گرم در آتش سوخت.

محمد رنجبر، فرماندار املش هم گفت: وزش شدید باد گرم در این شهرستان بیش از ۱۳ میلیارد تومان به تاسیسات و ساختمان‌های دولتی و خصوصی خسارت وارد کرد.

وحید پورحضرت، فرماندار ماسال هم گفت: حدود ۱۲۰ هکتار از جنگل‌های روستا‌های طالب دره، امامزاده شفیع، سیاهمرد، چاله سرا، ظفر محله، دران و چت بن این شهرستان در آتش سوخت.

او افزود: این آتش سوزی ۲۲ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت.

رضا اسلامی ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان  گفت : خسارت در برآورد اولیه ۶۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان است.

او افزود : وزش شدید باد به تاسیسات کشاورزی، ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی، وسائل نقلیه، تاسیسات زیر بنایی، ساختمان‌های دولتی و عمومی خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: این خسارت‌ها در بخش کشاورزی ۴۲ میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان و ساختمان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و وسایل نقلیه ۱۶ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان است.

رضا اسلامی تصریح کرد: بر اثر وزش باد شدید به تاسیسات زیر بنایی، ساختمان‌های دولتی و عمومی غیر دولتی نیز ۸ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان خسارت وارد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.