سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک ارتشی با ۹ نشان؛

امیر حبیب‌الله سیاری کیست؟

امیر دریادار سیاری از مرداد ماه سال ۱۳۸۶ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و به مدت ۱۰ سال این مسئولیت را بر عهده داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در آذرماه امسال در جریان همایش تحقیقات نظری ارتش به عنوان نخبه برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی شد و از وی تقدیر به عمل آمد.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» در سال ۱۳۳۴ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان نوبندگان فسا استان فارس متولد شد. وی در سال ۱۳۵۳ پس از اتمام تحصیلات دبیرستانی با ورود به دانشکده افسری نیروی زمینی به استخدام ارتش در آمد و پس از پایان تحصیلات و طی دوره مقدماتی در رسته تکاوری، در نیروی دریایی ارتش مشغول خدمت شد. امیر سیاری دوره‌های کلاه سبزی، دافوس و علوم استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی گذراند.

نقش‌آفرینی امیر سیاری در دوران دفاع مقدس از همان روز‌های نخست جنگ در خرمشهر آغاز شد. جایی که او به همراه سایر تکاوران نیروی دریایی ارتش چندین روز در برابر ارتش تا بن دندان مسلح صدام ایستادگی و رویای فتح سه روزه خوزستان صدام را نقش بر آب کرد. امیر سیاری در مجموع ۷۵ ماه در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشت.

فرماندهی آموزش تفنگداران دریایی منجیل، فرماندهی تیپ یکم تفنگداران دریایی بندرعباس، جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی، فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت و منطقه چهارم دریایی نداجا، از جمله مسئولیت‌های امیر سیاری تا امروز به شمار می‌رود.

امیر دریادار سیاری از مرداد ماه سال ۱۳۸۶ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و به مدت ۱۰ سال این مسئولیت را بر عهده داشت.

ساخت اولین ناوشکن ایرانی با نام «جماران» در دوران فرماندهی امیر سیاری در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

همچنین حضور گسترده ناو‌های ایرانی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ به منظور تامین امنیت کشتیرانی در این مناطق و جلوگیری از ضربه خوردن به اقتصاد منطقه، از جمله اقدامات نیروی دریایی ارتش در زمان فرماندهی امیر سیاری بود.

امیر سیاری پس از ۱۰ سال فرماندهی نیروی دریایی ارتش، با حکم فرمانده معظم کل قوا در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۶ به سمت «معاون هماهنگ‌کننده ارتش» منصوب شد.

در حکم انتصاب فرمانده معظم کل قوا برای امیر سیاری آمده بود «بنا به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به تعهد و تجارب ارزنده در ستاد فرماندهی، شما را به سمت معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم. کارآمدی و چابکی بیشتر ستاد ارتش در پاسخگویی به نیاز‌های محوری و اولویت‌دار و ارتقای هماهنگی، انسجام و هم‌افزایی در سطح ارتش، مورد انتظار است».

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد، به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرز‌های آبی کشور در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی ارتش، به دریافت نشان درجه یک فتح از دست فرمانده معظم کل قوا مفتخر شد.

علاوه بر نشان درجه یک فتح، نشان‌های «ایثار»، «جانباز»، «دافوس»، «علوم استراتژیک»، «ورزش»، «مقدماتی»، «عالی» و «دوره دوم دانشگاه افسری»، بر سینه امیر سیاری نقش بسته است. همچنین بر روی لباس این فرمانده نظامی آرم‌های ارتش، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) و دریانوردی نصب شده است.

منبع:میزان

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
حبیب ال...سیاری
۲۲:۱۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
باخدا وفداربه کشورملت ارتش
امیردریادارسیاری
۲۲:۰۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
درود
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
امیر سیاری عشق است
سلام
۲۰:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
جانم فدای ارتش
ارش مشفق
۲۱:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
درود به شرفت
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
امیر سیاری عشقه عشق
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
زنده باش دلاور آبی خاکی
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
درودخدابرتوبزرگ مرد افرین افرین منم ازتوقدردانی میکنم مردشجاع ،،،لعنت خدا بردشمنان کصیف تان ارتشیان نورچشم ماهستند خدانگهدارهمتون
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دمت گرم بزرگ مرد ایران زمین
محمدرضا
۱۰:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
درود و هزاران درود بر مدافعان بی ادعای ایران عزیز
درود بر امیر دلها ،امیر ارتش دلها،امیرسرافراز اسلام،امیر سربلند ایران،امیر سراسرشرف و غیرت ارتش،،امیر دریادار سیاری.هروقت تصویر مبارک امیر سیاری را در تلویزیون میبینم وجودم سراسر غرور و عشق میشود.امنیت و اسایش میهن عزیزمان مدیون شما امراو سرداران است.با توجه به ۶۵ سال عمر باعزت که خداوند به شما عطا فرموده هنوز چون سرو قامت نازنینت سر به اسمان می ساید و غبطه جوان ها را می انگیزد.قامت رعنایت نیازمند طبیب مباد.امیرسرافراز عاشقانه دوستت دارم و عاشقت هستم.به هم استانی و هم وطن بودن با تو افتخار میکنم.خداوند وجود نازنینت را برای ایران سربلند حفظ نماید
خان طلا
۲۳:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
درود بر امیر سیاری سرباز واقعی وطن و افتخار ایران
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
امیر سیاری افتخار ارتش
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
خداوند متعال یارویاور شما دلاوران سرزمین عزیزمان باشد وهمیشه سلامت باشید
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام امیر سیاری خداوندشماراحفظ نماید
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۲ تير ۱۳۹۹
دورود بر ارتش و امیر سیاری
حیدری
۱۲:۰۳ ۰۸ تير ۱۳۹۹
سلام. سردار مابه وجود شما وهمرزمانت افتخار می کنیم. ارتش همیشه پرچمش بالاست.
قدرت اله دلیر
۱۹:۲۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام خدمت سرداران بزرگ نظامی جمهوری اسلامی ایران انشاالله همیشه موفق باشید احساس غرور میکنم از اقتدار شما عزیزان سپاه وارتش و نیروی انتظامی ، همگی برای بنده عزیز بوده وهستن وخواهند بود
ایــرانـی وطـن پـرسـت
۱۲:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
دمـت گـرم امـیـر بـاشـرافـت و بـاغیـرت.
کامی
۲۲:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
عشق است ارتش با شرافت
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
من و خانواده ام به وجودتون افتخار می کنیم سالم وموفق باشین
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
درود خدا بر شرفت مرد بزرگ تو و امثال تو همیشه برای ایرانیان بزرگ بوده هستی و خواهی بود ایران به امثال شما افتخار میکند انشاالله همیشه سر افراز و سر بلند باشی
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دمت گرم