سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال ۲۰۱۹ برای اقتصاد انگلیس با دشواری به پایان می‌رسد

دو بار مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون نتیجه به سرآمد و بی ثباتی با شدت بیشتری اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایندیپندنت نوشت: شرکت‌های انگلیسی از طرح‌های توسعه خودداری می‌کنند، کارخانه‌ها محصولاتشان را روانه انبار‌ها می‌کنند، ساخت و ساز‌ها کند شده است، بازار مسکن به رکود میل می‌کند و سال ۲۰۱۹ میلادی برای اقتصاد انگلیس با دشواری به پایان می‌رسد.

به نوشته ایندیپندنت، اگرچه اقتصاد انگلیس از نظر تخصصی به رکود دچار نشد، در سال ۲۰۱۹، همه جنبه‌های اصلی اقتصاد این کشور، از کاهش رشد جهانی اقتصاد و بی ثباتی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت، آسیب دید.

این نشریه انگلیسی افزوده است، اقتصاد انگلیس در سال ۲۰۱۹، با یک زلزله آغاز شد و رشد اقتصادی در سه ماهه نخست، به ۰.۶ درصد کاهش یافت در حالی که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی، رشد اقتصادی دو برابر این میزان بود.

روزنامه ایندیپندنت نوشت: بانک مرکزی انگلیس برآورد کرده است، در سه ماهه پایانی امسال، رشد اقتصادی در حد ۰.۱ درصد باشد، زیرا اقتصاد کشور کماکان رو به نزول است.

در سوم تیر ۱۳۹۵، همه‌پرسی به منظور خروج از اتحادیه اروپا، برگزیت، برگزار شد و مجموعا ۵۱.۹ درصد از رای‌دهندگان بریتانیایی، خواستار خروج از اتحادیه و ۴۸.۱ درصد از شرکت‌کنندگان هم به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادند. با این که حدود سه سال و نیم از آن تاریخ می‌گذرد، به علت اختلافات در جامعه و نظام سیاسی انگلیس، جدایی این کشور از اتحادیه اروپا ممکن نشده و همین بی ثباتی، در کنار جنگ تجاری آمریکا با چین، بر وضعیت اقتصادی انگلیس اثر منفی بیشتری گذارده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.