سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزمایش نظامی پنهانی کره جنوبی در نزدیکی جزایر مورد اختلاف سئول و توکیو

ارتش کره جنوبی برای جلوگیری از افزایش بیشتر تنش در روابط با ژاپن، از اعلام علنی اجرای رزمایش نظامی خود خودداری کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس خبری یونهاپ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد کره جنوبی برای دفاع از منطقه مورد مناقشه صخره‌های لیانکورت در دریای ژاپن، رزمایش نظامی برگزار کرده است.

این منبع آگاه گفت: نیروی دریایی ارتش کره جنوبی رزمایش نظامی خود را برای محافظت از قلمروی دریای شرقی و صخره‌های لیانکورت انجام داده است.

ارتش کره جنوبی برای جلوگیری از افزایش بیشتر تنش در روابط با ژاپن، از اعلام علنی اجرای این رزمایش خودداری کرده است. رزمایش فعلی در مقیاس کوچکتری نسبت به آخرین رزمایش مشابه بود که در اوت گذشته از سوی کره جنوبی انجام شد. در رزمایش ماه اوت حدود ۱۰ کشتی و ۲۰ هواپیما از جمله جنگنده‌های F-۱۵ آمریکا را حضور داشتند.

صخره‌های لیانکورت که کره ای‌ها به دوکتو (جزایر انفرادی) می‌گویند و در ژاپن با عنوان تاکه شیما (جزایر بامبو) شناخته می‌شوند، دو جزیره صخره‌ای هستند که در دریای ژاپن (همچنین به عنوان دریای شرقی نیز شناخته می‌شوند)، در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شبه جزیره کره قرار دارند. توکیو بر این باور است که سئول به طورغیرقانونی این جزایر را که در سال ۱۹۰۵ بخشی از قلمروی امپراتوری ژاپن بود، اشغال کرده است. از سوی دیگر، کره شمالی این جزایر را از نظر تاریخی، جغرافیایی و قانونی قلمرو خود می‌داند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.