سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه قزوین:

تجمع ۹ دی باشکوه برگزار شود

امام جمعه قزوین گفت: باید با بصیرت و هوشیاری در سالروز ۹ دی به میدان بیاییم و به فتنه گران نشان دهیم که مردم اجازه فتنه و آشوب را به آن‌ها نخواهند داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه به حماسه ۹ دی ۸۸ که به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت فقیه نامگذاری شده است، اشاره کرد و گفت: فتنه گران دست بردار نیستند و باید با بصیرت و هوشیاری در سالروز ۹ دی به میدان بیاییم تا در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بار دیگر به فتنه گران نشان دهیم که مردم پای کار هستند و اجازه فتنه و آشوب را به آن‌ها نخواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: محور این اتفاقات در تهران بود، اما در سایر شهر‌های کشور هم مردم قیام کردند، اما قیام مردم تهران ویژه و تحسین برانگیز بود و پس از این قیام باشکوه، همه آلودگی‌های فتنه گران کنار رفت.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به سالروز ۷ دی ماه ۵۷ و حماسه آفرینی مردم قزوین در مقابل اشرار نظام منحوس شاهنشاهی، اظهار کرد: نظام شاهنشاهی ایده‌های انگلیس و آمریکا را پیاده می‌کرد و برای خدمت به اجانب در مقابل مردم قرار گرفته بود.

او ادامه داد: شاه با اجانب روابط خوبی داشت، اما رفتارش با مردم ناپسند و همراه با عصبانیت بود و در تاریخ کشور و انقلاب روز تلخی را در ۷ دی ۵۷ رقم زد و کودکان را به شهادت رساند، اما مظلومیت و خون به ناحق ریخته آنها، بساط ظلم و جور اجانب را از کشور دور کرد و پیروزی انقلاب اسلامی و به روی کار آمدن نظام، جایزه صبر مردم شد.

نماینده، ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: باید بدانیم کشور چه مراحلی را پشت سر گذاشت و مردم چه سختی‌هایی را متحمل شدند تا انقلاب به پیروزی برسد و به همین خاطر ضروری است قدر نظام را بیش از پیش بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: امروز ما در نظامی دینی زندگی می‌کنیم و اینکه سایه قرآن و اهل بیت (ع) و عالمی فقیه، متقی و فرهیخته با عنوان، ولی فقیه بر سر ماست، جزو نعمت‌های الهی است و باید قدردان آن باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: با یک بررسی می‌توان رصد کرد که استان قزوین در فضا‌های حمایت از دین و انقلاب چگونه بوده و چه وضعیتی دارد؟ ۷ دی ماه نماد مقاومت و ایستادگی مردم قزوین است، اما پیش از این واقعه نیز قزوین یکی از شهر‌هایی بود که در شکل گیری انقلاب اسلامی به عنوان شهر پیشتاز و اهل مبارزه و شهر مجاهدان از جان گذاشته و شهر مریدان مرجعیت و رهبری و پیروان امام در دوران تبعید ایشان شناخته می‌شود.

امام جمعه قزوین افزود: قزوین شهری بود که در مبارزات پیش از انقلاب پیشتاز و در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بود. در عملیات کربلای چهار شاهد حضور شهدای غواص مظلومی بودیم که از استان قروین رزمندگان غواصی به طور ویژه حضور داشتند.

او با اشاره به جنایات منافقین در دوره‌های مختلف انقلاب علیه مردم ایران گفت: در مبارزه با منافقان و عوامل نفوذ، ملت ایران سرسختانه ایستادند و اجازه نفوذ بیشتر و جنایت به منافقین ندادند و در این میان تعداد زیادی نیز به شهادت رسیدند. استان قزوین هم در حوزه مبارزه با منافقین با داشتن شهدای ترور بسیار سربلند است.

او یادآور شد: استان قزوین در جنگ با مفاسد اقتصادی و مبارزه با زمین خواری و فساد سیاسی و اداری سربلند است و در این زمینه نیز پیشتاز است.

این خطیب نمازجمعه ادامه داد: در مبارزه با قدرت طلبی و جلوگیری از نفوذ قدرت طلبان، استان قزوین توانسته قدم‌های بسیار خوبی بردارد؛ اما بازهم یک یاحسین دیگر در این زمینه باقی مانده است و باید با جدیت بیشتری تلاش کرد که این روح خان سالاری باعث تحقیر بیشتر استان قزوین نشود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: این نگاه که من با خان سالاری می‌توانم به دنبال قدرت طلبی بروم و مسئولان استان باید حرف و سخن مرا گوش دهند و هرچه من خواستم باید اجرایی شود، این روحیه فرعونی و شیطانی و قدرت طلبی است که باید از بین برود، البته تا حدودی ریشه کن شده است، اما اگر مردم کمی بیشتر غیرت دینی را اعمال کنند این شر و مفسده و اهانت از ساحت مقدس استان شهیدپرور و مومن پرور ما در مقابل شرارت زیاده خواهان پاک خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه میلاد حضرت زینب کبری (س)  و میلاد حضرت مسیح (ع) را تبریک گفت.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.