سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد؛

انتقاد آیت الله علم الهدی از بودجه ۹۹/ بودجه تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد

خطیب جمعه مشهد گفت: بودجه متکی بر فروش نفت تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر امام رضا (ع)، گفت: بودجه متکی بر صدور یک میلیون بشکه نفت در روز با اقتصاد مقاومتی تناسب دارد؟ اقتصاد مقاومتی یعنی راه‌اندازی تولید داخلی. برای نجات مردم فکری کنید تا گرانی بر گرده مردم ضعیف نباشد.

او ادامه داد: در جنگ اقتصادی هستیم، اما یک مورد مصرفی بودجه شرکت‌های دولتی است و در سال ۹۸، ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده و در سال ۹۹ افزایش یافته است؛ رسما دیوان محاسبات اعلام کرد شرکت‌های دولتی بیش از ۵۰ درصدش زیان‌ده است؛ مال مردم را برای مصرف در کجا تصویب کرده‌اید؟ این‌ها متعلق به مردم گرفتار در جنگ دشمن است، اما قرار است به شرکت‌هایی داده شود که زیان‌ده هستند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به روز ۹ دی افزود: بصیرت دشمن‌شناسی در این روز نمایان است؛ بعد از غائله‌ای که با دروغ تقلب در انتخابات توسط برخی جریانات سیاسی در کشور راه افتاد و دشمن از این دروغ و موج آن بهره گرفت؛ در روز ۹ دی مردم ما فهمیدند دشمن واقعی ما کیست.

او تصریح کرد: بصیرت دیگر، بصیرت وقت‌شناسی بود؛ وقتی دشمن جریان فتنه‌انگیزی خود را به یک نقطه اوج رساند مردم ما فهمیدند اینک زمانی است که مردم باید وارد عرصه شوند و تا وارد عرصه نشوند دشمن عقب‌نشینی نمی‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: بصیرت سومی که در این جریان شکل گرفت بصیرت در شکل عقلانیت برخاسته از حساسیت بود؛ دشمن دست روی نقطه حساس مردم ولایی و دوستدار اهل بیت (ع) ما گذاشت؛ پرچم امام حسین (ع) را آتش زدند و شعائر را تمسخر کردند و مردم روی حساسیت خود، بصیرت پیدا کردند، زیرا دشمن اساس اسلام را هدف گرفته بود.

او ادامه داد: ۹ دی در جریان انقلاب اسلامی ما نشاندار شد و باید آن را گرامی بداریم و توجه کنیم؛ امروز دشمن مستاصل و بیچاره شده و از تمامی امکاناتش نمی‌تواند استفاده کند و تنها راهش منحصر به یک تهاجم اقتصادی شده و این تنها راهش، بصیرت و حضور مردم است.

آیت الله علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری روز ۹ دی را باطل السحر فتنه خواندند؛ در راهپیمایی روز ۹ دی حضور پرشکوه داشته باشید؛ اثر حضور مردم در صحنه بالاست؛ انقلاب ما ۴۰ سال را پشت سر گذاشت و ۴۰ سال دوم نیز آغاز شده است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند برنامه و راهبرد ما را به نقطه فرج و ظهور ولایت عظمی خواهد رساند.

خطیب جمعه مشهد گفت: در این ۴۰ سالی که پشت سر گذاشتیم در این نظام و کشور از خیلی امکانات اقتصادی و تسلیحاتی برخوردار بودیم، اما آنچه انقلاب ما را ۴۰ ساله کرد، مردم بودند و حضور آن‌ها در عرصه‌های انقلاب و صحنه‌های نظام. اگر این مردم در صحنه و عرصه نبودند این مراحل را نمی‌توانستیم پشت سر بگذاریم.

او تصریح کرد: در مقام حفظ اعتدال و مقابله با بحران و سرکشی در مصرف، ابزاری که وجود دارد جریان کفاف و عفاف است؛ اگر مصرف در حد کفاف صورت گرفت در زندگی ما تقوای اقتصادی داریم، اما اگر از مرز کفاف خارج شدیم فاقد تقوا هستیم.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر مصرف در زندگی آزاد شد و هر طور که تمایل انسان طلب کرد، خرج تراشی شد و حساب و برنامه در مصرف و زندگی نبود، پس از مدتی آرامش در زندگی از بین می‌رود.

او با بیان اینکه تمایالات انسان در مصرف، تابع لذایذ است، ادامه داد: مهار نکردن خرج در زندگی و آزادی در مصرف، ناآرامی در زندگی را به دنبال دارد و پس از مدتی آرمش در زندگی انسان به مخاطره می‌افتد.
بیشتر بخوانید:نتیجه ی عملکرد مسئولان باید در زندگی مردم احساس شود


انتهای پیام// م. ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۶ دی ۱۳۹۸
واقعا؟