سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور فعالان اقتصادی موجب تعادل بخشی بازار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: هر وقت مجامع صنفی و فعالان اقتصادی حضور چشمگیر داشته اند تعادل بخشی به بازار بیشتر بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حسین فیروزی در بیست و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان با استناد به آمار اعلامی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: میانگین تورم نقطه به نقطه استان در آذر ماه امسال بیست و سه و یک دهم درصد بوده که ۱۰ درصد از میانگین کشور پایین‌تر و استان ۳۱ کشور بوده است.

او افزود: استان کردستان برای چند ماه متوالی استان ارزان کشور بوده که این دستاورد حاصل تلاش مدیران، مجامع امور صنفی و مردم بوده است که جای تقدیر دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه سخنان خود بر حضور فعالانه‌تر اصناف در بازار تاکید کرد و بیان کرد: تشکیل پرونده تخلفات و افزایش بازرسی‌ها نشانه حضور فعال برای کنترل قیمت‌ها است و ما مشتاق هستیم که بازار یک مکانیسم خودکنترلی داشته باشد که این امر قطعاً با حضور اصناف شریف استان تحقق خواهد یافت.

فیروزی یاداور شد: هر وقت مجامع صنفی و فعالان اقتصادی حضور چشمگیر داشته اند تعادل بخشی به بازار بیشتر بوده است.

او اذعان داشت: امسال قرار است برنامه‌های گوناگون فرهنگی در استان برگزار شود و طبیعتاً مهمانان و گردشگران زیادی به استان خواهند آمد که لازم است تامین کالا‌های اساسی به مقدار کافی در دستور کار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: امسال نیز باید میوه شب عید به مقدار کافی تامین شود و میوه‌هایی که برای تنظیم بازار خریداری می‌شود باید کیفیت مطلوبی داشته باشد.

فیروزی در ادامه سخنان خود به کاهش قیمت گوشت قرمز در کشور و استان نیز گریزی زد و اظهار داشت: علیرغم این کاهش قیمت کماکان موضوع مبارزه با قاچاق دام زنده تشدید خواهد شد و دام‌های زنده قاچاق توقیف و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

او مجدداً خواستار برخورد با اماکنی شد که گاز مایع خارج از شبکه عرضه می‌کنند و افزود: این کار تخلف است چرا که هم عرضه خارج از شبکه است هم گرانفروشی محسوب می‌شود و هم ایمنی شهروندان را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.