سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد قرارداد۲۸۰میلیون یورویی با تولیدکنندگان داخل در حوزه خودرو

معاون امور صنایع وزیر صمت از انعقاد قرارداد ۲۸۰میلیون یورویی با تولیدکنندگان داخلی برای رونق تولید در حوزه خودرو خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی صادقی معاون امور صنایع وزیر صمت شامگاه چهارشنبه در جمع فعالین اقتصادی و صنعتی کاشان با بیان اینکه کاشان ظرفیت‌های زیادی در بخش صنعت دارد، اظهار داشت: فرش ماشینی یکی از صنایع پیشرو کاشان است که توانسته جایگاه خوبی در کشور و جهان به دست آورد.

او با اشاره به پیشرفت‌های صنعت فرش ماشینی کاشان در طی سال‌های اخیر ابراز داشت: این صنعت هم اکنون در حال رقابت با فرش دستباف است.

معاون امور صنایع وزیر صمت تولید اسانس، گلاب و دارو‌های گیاهی را از دیگر ظرفیت‌های کاشان دانست و تصریح کرد: در دیگر حوزه‌های صنعتی مانند فولاد نیز کاشان توانسته است پیشرفت‌های خوبی را کسب کند.

او با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی وزارت صمت رونق تولید و حمایت از صنعتگران داخلی است، خاطرنشان کرد: به این منظور تا پایان سال ۶ میز ساخت داخل در صنایع مختلف مخابراتی، پتروشیمی، خودرو و لوازم خانگی برگزار می‌شود.

صادقی با بیان اینکه با برگزاری دو میز خدمت در صنعت مخابرات و با حضور پنج اپراتور کشور قرارداد‌هایی با ارزش ۴۵۶ میلیون یورو بسته شده است، اذعان داشت: در حوزه صنعت پتروشیمی نیز برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رونق تولید در این بخش قرارداد‌هایی با ارزش ۶۰ میلیون ریال منعقد شده است.

او با اشاره به اهمیت صنعت خودرو در کشور و اشتغالزایی فراوان آن بیان داشت: در این حوزه نیز وزارت صمت در قالب میز ساخت داخل قراردادی با ارزش بیش از ۲۸۰ میلیون یورو با تولیدکنندگان داخلی منعقد کرده است.

معاون امور صنایع وزیر صمت مهمترین رویکرد این وزارتخانه را افزایش صادرات به خارج از مرز‌ها به خصوص کشور‌های همسایه دانست و افزود: در حالی که کشور‌های همسایه بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار واردات داشته‌اند، صادرات ایران به این کشور‌ها ۲۴ میلیارد دلار بوده است که پیش بینی می‌کنیم این رقم تا سال ۱۴۰۰ به بیش از ۴۸ میلیارد دلار برسد.


او از تمرکز صادرات به چهار کشور روسیه، ترکیه، پاکستان و سوریه خبر داد و تاکید کرد: همزمان با افزایش صادرات سعی می‌کنیم واردات را به کشور کاهش دهیم و بر این اساس تا سال ۱۴۰۰ بیش از ده میلیارد دلار واردات خود را کاهش می‌دهیم.

صادقی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت‌های بالایی در نیروی انسانی به خصوص در بخش فنی و مهندسی است، ابراز داشت: ایران سومین کشور جهان در دانش آموختگان رشته‌های فنی و مهندسی است.

او با اشاره به پیشرفت صنایع پیشران در بخش صنعت و اقتصاد کشور گفت: نمونه‌ای از آن در صنعت الکتروموتور است که صنایع این بخش رشد ۲۰۰ درصدی در تولید داشته‌اند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.