سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین:

فرهنگ استفاده نکردن از خودرو نهادینه شود

استاندار قزوین گفت: در شهر قزوین با وسعت کم و کوتاه بودن مسیرها، باید فرهنگ استفاده نکردن از خودرو نهادینه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار در سومین همایش حمل و نقل پاک گفت: در شهر قزوین با وسعت کم و کوتاه بودن مسیرها، باید فرهنگ عدم استفاده از خودرو نهادینه شود که برای این موضوع ادارات می‌توانند برای کارمندان خود طرح‌های تشویقی در نظر بگیرند و حتما در استانداری این‌کار انجام خواهد شد.

جمالی پور افزود: اگر می‌خواهیم زندگی سالم داشته باشیم، همه باید در کنار هم، فرهنگ استفاده از دوچرخه را در جامعه شکل بدهیم.

جمالی پور اضافه کرد: هیات ورزش‌های همگانی، هیات دوچرخه سواری و دانشگاه علوم پزشکی باید به سمت افزایش آگاهی مردم در استفاده از دوچرخه پیش روند.

او با اظهار نگرانی درباره افزایش مصرف دارو در استان، گفت: اگر بتوانیم در قزوین فرهنگ استفاده از دوچرخه را نهادینه کنیم به سلامت جسمی شهروندان کمک شایانی کرده‌ایم.

تلاش برای احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری در قزوین

شهردار قزوین هم در این همایش، احيای فرهنگ استفاده از دوچرخه را تبلور حركت پدران و اجداد ما در گذشته عنوان کرد و گفت: سعی می‌كنم برای همراهی در اين فرهنگ مهم و تاثير گذار نه به‌طور نمادين بلكه به صورت واقعی استفاده از دوچرخه را در دستور كار خود قرار دهم

سیاوش طاهرخانی با بیان اینکه نزدیکی قزوین به تهران هم فرصت است و هم تهدید، افزود: امروزه تهدید نزدیکی به تهران، تهدید آلودگی صنعتی و زنگ خطر‌های دیگر بوده که ما را درگیر خود کرده است.

طاهرخانی ادامه داد: برای رفع این خطر کار‌های سنجیده‌ای انجام گرفته که مهم‌تر از همه، احیای فرهنگ استفاده از دوچرخه است که تبلور حرکت پدران و اجداد ما در گذشته بوده است.

شهردار قزوین اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که علاوه بر سه‌شنبه‌های بدون خودرو، هر ماه در شورای اداری نیز تمام مدیران از دوچرخه استفاده کنند که در این زمینه برای مدیران خارج از شهر هم در مدخل ورودی دوچرخه تدارک خواهیم دید.

طاهرخانی با اشاره به موضوعات ترافیکی رصد شده در شهرداری قزوین، اضافه کرد: در صدد هستیم کارگروه دوچرخه با قوت بیشتری به کار خود ادامه بدهد تا شاهد اثرات خوب آن بر جامعه باشیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.