عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی اتوبوسهای شارژی وارد تهران میشوند گفت: اگر بخواهیم منتظر اقدامات دولت باشیم زمان زیادی میبرد، ولی چنانچه به بخش خصوصی میدان دهیم تا هر کدام ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وارد کشور کنند و بعد از آنها حمایت کنیم از ۶ ماه آینده میتوانیم شاهد حضور اتوبوسهای شارژی در سطح شهر باشیم.
او با بیان اینکه از سال ۹۰ تا کنون دولت های قبلی و سابق در تجهیز اتوبوس رانی اقدام محسوسی نکردند گفت: قرار بوده که ۸۲ درصد پول اتوبوس را دولت و ۱۸ درصد را مصرف کننده بدهد که متاسفانه این کار متوقف شده است.
میرلوحی با بیان اینکه تحریمها ما را به این نقطه رسانده، اظهار کرد: در زمان توافق برجام بحث ساخت اتوبوس در داخل مطرح شد و مذاکراتی هم بین برندهای خودروسازی مطرح شد که در نهایت این کار به نتیجه نرسید.
او با بیان اینکه ۵۰ درصد آلودگی تهران به خاطر سوخت آلایندههایی نظیر خودرو و چیلرها و شوفاژهای منازل است که باید برای آن برنامه ریزی کنیم، گفت: یکی از راههایی که شورای پنجم به آن رسیده و روی آن توافق وجود دارد رفتن به سمت اتوبوسهای شارژی است که اکنون خرید ۳ هزار اتوبوس برقی در دستور کار است و از ۱۹ هزار اتوبوسی که دولت در سال ۹۴ وعده داد قرار شده که این تعداد به تهران برسد.
عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اکنون که نسبت به تامین اتوبوس موافقت شده نباید اتوبوسهای دیزلی بیاوریم و باید اتوبوسهای شارژی وارد کنیم که تا ۱۰ سال دیگر هم پاسخگو باشد.
میرلوحی با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۰۰ اتوبوس تهران که قرار بوده ۶ سال عمر کنند در حال حاضر با ۱۱ سال عمر کار میکنند گفت: اگر ۳ هزار اتوبوس شارژی را وارد تهران کنیم میتوانیم عمر اتوبوسها را به زیر ۸ سال برسانیم و آنوقت امیدوار خواهیم بود که ساخت داخل هم جواب میدهد، اما در حال حاضر ساخت سهم اتوبوس در داخل قابل توجه نیست.
او افزود: در شرایط کنونی ساخت واگن در داخل کشور ۳۰ درصد میسر است و بقیه آن را باید از خارج وارد کنیم.
انتهای پیام/