سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمام تمهیدات برای احداث پایانه مرزی استاندارد در مرز ریمدان در نظر گرفته می‌شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تمام تمهیدات برای احداث پایانه مرزی استاندارد در مرز ریمدان در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در جلسه بررسی سایت پلان پایانه مرزی ریمدان  گفت: مشاوران طراحی سایت پایانه مرزی ریمدان در جنوب این استان با مدنظر قرار دادن الزامات و ضوابط مورد نیاز و بهره گیری از تجربیات قبلی در طراحی سایر در پایانه‌های مرزی کشور، زمینه را برای احداث یک پایانه مرزی نمونه و استاندارد در سطح کشوری و به تبع آن استفاده بهینه از این فرصت ارزشمند در افزایش تبادلات مرزی اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان فراهم می‌کنند.

ایوب کرد  اظهار داشت: با توجه به اینکه برای نخستین بار در کشور جلسه استانی بررسی نحوه احداث پایانه مرزی در سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفت باید از این فرصت برای رفع مشکلات احتمالی در دیگر پایانه‌های مرزی کشور و مد نظر قرار دادن تمامی ملاحظات آینده بهره گرفت.

او با بیان اینکه بزودی با راه اندازی پایانه مرزی ریمدان شاهد افزایش تبادلات مرزی ایران و پاکستان خواهیم بود، افزود: اراضی واقع شده در این مرز مهم و استراتژیک به دلیل ملی بودن فرصت مطلوبی را برای محوطه سازی مناسب و در نظر گرفتن تمامی امکانات مورد نیاز دستگاه فراهم کرده است.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرز محل تردد است نه توقف از مشاور طرح پایانه مرزی ریمدان خواست با الگوبرداری از پایانه‌های مرزی استاندارد و مدنظر قرار دادن نقطه نظرات کارشناسان دستگاه‌های مختلف استانی، زمینه را برای تردد روان کالا و مسافر در این پایانه مرزی فراهم کند.

کرد تامین رفاه و آسایش مسافران و رانندگان با ملیت‌های مختلف از طریق بکارگیری تاسیسات و امکانات رفاهی، اجرای بهینه مقررات و هماهنگی میان ارگان‌ها و سازمان‌های متعدد مسئول، انسجام و نظم در عملیات و پیشگیری از اتلاف وقت مراجعین، تسهیل و تسریع در عبور و مرور در مرزها، ایجاد رونق اقتصادی و بهبود شرایط کسب و کار در منطقه را از جمله مهمترین اهداف احداث پایانه مرزی ریمدان عنوان کرد.

اوخاطر نشان کرد: مرز ریمدان فاصله کوتاهی با مراکز جمعیتی پاکستان دارد و می‌توان از این مرز علاوه بر واردات، صادرات و ترانزیت کالا برای تردد تعداد زیادی از زوار پاکستانی مرقد مطهر اباعبدالله الحسین و سایر اماکن زیارتی کشور بهره گرفت.

 پایانه مرزی ریمدان در شمال شرقی شهرستان چابهار واقع شده است که با توجه به موقعیت استراتژیک آن، نقش مهمی در افزایش مراودات و تبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.