سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مدیریت بحران

تاکنون بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از برآورد خسارت ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در سال خبر داد و گفت: بزرگترین خسارت وارده مربوط به سیل ابتدای امسال بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جواد نظری مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت:علاوه بر خسارات سیل، ۳۷ هکتار از مراتع استان درگیر بحث آتش سوزی شد و خسارت وارده در بخش سرمازدگی نیز ۴۰۲ میلیارد تومان اعلام شد.

نظری افزود: در ابتدای سال شاهد بارش‌های سیل آسا در استان و سطح کشور بودیم که ۶۰۰ میلیارد تومان برای حوزه‌های مختلف اعتبار تخصیص یافت.

او گفت: ۶۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در حال بازسازی است که جزو استان‌های پیشرو در بحث بازسازی منازل روستایی هستیم که از این تعداد ۵۴۴۵ واحد در مرحله پی کنی قرار دارد و از تعداد ۵۴۴۵ واحد۴۱۲۸ واحد در مرحله فنداسیون قرار دارد.

او با بیان اینکه حوزه کشاورزی متحمل ۲۱ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل شد، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی ۱۱هزار و ۲۳۵ پرونده ثبت شده که از این تعداد ۸۵۵۶ پرونده مورد تصویب قرار گرفته و برای ۶هزار و ۷۷۳ پرونده نیز مبلغ ۸ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان اعتبار پرداخت شده است.

نظری اظهار داشت: اعتبارات سیل در حوزه‌های دستگاه‌های اجرایی ۲۴۹ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

او به بحث سوخت رسانی در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: برای تمام نقاطی که احتمال می‌دهیم در شرایط فصول سرد یا قطع ارتباط قرار گیرند سوخت ذخیره پیش بینی شده همچنین برای نانوایی‌های نیز جهت مواقع بحرانی هم آرد ذخیره پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.