سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ هکتار نهال کاری در منطقه سوداغلن شهرستان میامی

محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از آغاز نهضت نهال‌کاری هم‌زمان با سراسر کشور در شهر میامی خبر داد و گفت: ۲۲ هکتار در منطقه سه چنار میامی و ۵۸ هکتار در منطقه سوداغلن نهال‌کاری انجام گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی بابیان اینکه هم‌زمان با سراسر کشور، با شعار «نهال‌کاری همگانی، برای ایران سبز» در منطقه سه چنار میامی و سوداغلن نیز این طرح آغاز گردید، گفت: نهضت جنگل‌کاری این شهرستان در وسعت ۸۰ هکتار هم‌زمان با کاشت درختانی مانند کاج و سرو و زبان گنجشک و اقاقیا و توت و بادام انجام گردید.

او افزود: هدف از اجرای نهضت جنگل‌کاری مشارکتی حفظ، احیا و غنی‌سازی و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی حفظ ذخایر ژنتیکی و افزایش پوشش گیاهی، فرهنگ‌سازی و حساس کردن اذهان مردم برای حفظ و احیای تقویت و غنی‌سازی عرصه‌های جنگلی و مرتعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی بابیان اینکه در این طرح جلب مشارکت‌های مردمی مورد تاکید است، ابراز داشت: جنگل‌کاری مشارکتی باهدف احیا، غنی‌سازی و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی، برای اولین بار به غیر از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، هم‌زمان با سراسر کشور درمنطقه سه چنار و سوداغلن صورت گرفت.

رضایی در ادامه اضافه کرد: با توجه اقلیم منطقه تلاش شد تا از بذر و گیاهانی برای این طرح استفاده شود و همچنین معتقدیم بهترین راه حفاظت از عرصه‌های طبیعی یاری طلبیدن از مشارکت‌های مردمی خواهد بود که این مهم در میامی به طور جد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.