سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت ۲ هزار بذر بلوط وبادامک در شهرستان اسد آباد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسدآباد گفت: ۲ هزار بذر بلوط و بادامک در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان کاشته شد.

بهزاد شاهمرادی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسدآباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: برنامه کاشت بذر بلوط و بادامک با همکاری حامیان طبیعت و همکاران پرسنل منابع‌طبیعی در قالب طرح بوم سازگان آغاز شد و در این راستا بذر بلوط و بادامک در گردنه اسدآباد کشت شد.

او درباره چرایی انتخاب بذر بلوط و بادامک بیان کرد: این نوع بذر‌ها بومی منطقه و در برابر کم آبی و سرما مقاوم هستند و رشد  بهتری می‌کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسدآباد یادآوری کرد: با آغاز طرح بوم سازگان در سالجاری ۲۰۰ هکتار چاله کنی، کاشت نهال و بذرکاری در عرصه‌های منابع طبیعی اسدآباد صورت گرفته است که این آمار تا پایان سال به ۳۰۰ هکتار خواهد رسید.

شاهمرادی هدف از این کار را فرهنگ‌سازی برای توسعه و حفاظت از عرصه منابع‌طبیعی دانست و بیان کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی نیازمند مشارکت همگانی است.

قرار است تا پایان سال حدود ۲ هزار هکتار جنگلکاری در استان همدان صورت گیرد که تاکنون در ۷۰۰ هکتار از جنگل‌های همدان بذر‌های بادامک، بلوط و ارژن کاشته شده است.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان اسدآباد به ۵۹ هزار هکتار می‌رسد.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
abdolreza.ojaghi
۰۹:۵۹ ۰۵ دی ۱۳۹۸
با ارزوی سربلندی و خوب برای همه عزیزان