سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ظرفیت‌های صنعتی ایران قابلیت رقابت با جهان را دارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وضعیت ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها را باید اصلاح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:  نقشه جامع علمی کشور باید نقشه‌ای باشد که این ارتباط را رقم بزند و فعالیت پژوهشی دانشگاه‌ها را بر اساس نیاز‌های کشور تعریف کند.

حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی در بازدید از بخش تحقیق و توسعه شرکت مپنا افزود: این شرکت در بخش تولیدات، رتبه اول تا سوم را در جهان دارد و در رقابت با مطرح‌ترین برند‌های جهانی در حال فعالیت است.
او در ادامه گفت: اگر کسی به ظرفیت‌های صنعتی کشور اشراف داشته باشد می‌داند که امروز ظرفیت‌های صنعتی کشور قابلیت رقابت با جهان را دارد و این شعار نیست و اگر امروز تحریم‌های آمریکا و کشور‌های دیگری که به تبعیت از آمریکا رفتار می‌کنند، بر روی ایران اثر ندارد و اقتصاد ایران در تراز مالی دچار مشکل نشده است علت آن  به دلیل وجود منابع صنعتی بزرگ همچون مپنا است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در شکوفا شدن بخش صنعت گره‌هایی وجود دارد، از مشکلات حقوقی گرفته تا موانع نظام بروکراسی  که باید حل شوند.

حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی گفت: با وجود ۴ میلیون دانشجوی بالفعل و تنوع رشته‌هایی که در دانشگاه‌های کشور داریم، می‌توانیم کار‌های بزرگی انجام دهیم؛ مپنا امروز هیچ قطعه مکانیکی نیست که نتواند تولید کند و بین ده برند جهان در حال رقابت است و در بسیاری از بخش‌ها توانسته رتبه اول تا سوم را در جهان کسب کند.

او افزود: مپنا در بخش‌های صنعتی بسیار توانمند عمل کرده و در تولید توربین‌های صنعتی بر اساس رتبه بندی بین‌المللی در جایگاه سوم قرار دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر ظرفیت دولتی با دانشگاه و بازار به صورت بهینه گره بخورد تحول عظیمی رخ می‌دهد و مجموعه اقتصاد کشور از کسب و کار مناسبی  برخوردار می‌شود و هیچ نوع تهدیدی نمی‌تواند آن را از کار بیندازد.

او با بیان اینکه باید وضعیت ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها را اصلاح کرد، افزود: نقشه جامع علمی کشور باید نقشه‌ای باشد که این ارتباط را رقم بزند و فعالیت پژوهشی دانشگاه‌ها را بر اساس نیاز‌های کشور تعریف کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: ۷۰ درصد بودجه تحقیق و توسعه متعلق به بخش خصوصی است و باید نقش بخش خصوصی را هم در صنعت و تحقیق و توسعه برجسته‌تر کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.