سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با بهره‌برداری از کارخانه تولید کود کمپوست؛

زمین قم روزانه ۲۵۰ تن کمتر زباله می‌بلعد

معاون خدمات شهری شهرداری قم از کاهش۲۵۰ تنی دفن مستقیم زباله با بهره‌برداری از کارخانه تولید کود کمپوست در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید امیر سامع،معاون خدمات شهری شهرداری قم در یکصد و بیست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در حال حاضر کل حجم زباله و پسماند جمع‌آوری‌شده در قم طی شبانه‌روز ۷۰۰ تن است، که بخشی از آن بدون دفن مستقیم و با تبدیل‌شدن به کود آلی ساماندهی می‌شود.

او افزود: با بهره‌برداری از کارخانه تولید کود آلی ورمی کمپوست در قم میزان دفن مستقیم  زباله روزانه در قم ۲۵۰ تن کاهش پیدا کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به فراخوان‌های صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راه‌اندازی هاضم و سیستم‌های زباله‌سوز، بیان کرد: کارخانه مذکور در سال ۱۳۹۵ با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شد، ولی هم‌اکنون چنین طرحی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

سامع این طرح را از جمله اقدام‌های شهرداری قم در راستای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی دانست و گفت در رابطه با موضوع دفن پسماند‌های پزشکی و پرخطر و همچنین تولید انرژی‌های پاک هم اقدام‌های خوبی صورت گرفته و در برخی مکان‌ها نیز نیروگاه خورشیدی فعال‌شده است.

او عنوان کرد: در موضوع انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به‌ویژه مصالح‌فروشی‌هایی که به‌صورت فله‌ای اقدام به عرضه مصالح ساختمانی می‌کنند نیز اخطار‌های لازم داده‌شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین با اشاره به هزینه سالانه ۲ هزار میلیارد ریالی شهرداری قم برای احداث فضای سبز، آن را بیش از میزان مصوب و تعیین تکلیف شده دانست و اظهار کرد: مساحت فضای سبز موجود در شهر قم طی سال‌های اخیر بیش از ۷۵۰ هکتار توسعه‌یافته و سرانه فضای سبز نیز به بیش از ۲۰ مترمربع رسیده است.

سامع کمبود زمین و آب کافی را از موانع موجود برای توسعه فضای سبز در قم ذکر کرد و گفت: در شرایطی که برخی دستگاه‌ها بدون هزینه‌ای از پساب استفاده می‌کنند، شهرداری باید برای این اقدام هزینه پرداخت کند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.