سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس راه:

رانندگان متخلف منتظر برخورد‌هایی متناسب با رفتار‌های پرخطرشان باشند

رئیس پلیس راه کشور گفت: رانندگان متخلف بدانند که از دید پلیس پنهان نیستند و به طور حتم باید منتظر برخورد‌های متناسب با رفتار‌های پرخطرشان باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس پلیس راه نیروی انتظامی امروز در حاشیه نشست کمیته مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: به منظور حمایت و تجهیز یگان‌های پلیس راه به زودی تعداد قابل توجهی خودرو در اختیار پلیس راه استان بوشهر قرار خواهد گرفت.

سردار سیدتیمور حسینی با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر، افزود: این طرح بیش از ۳۰ استان کشور که محور‌های سردسیر و برف‌گیر از جمله حدود ۱۱۰ گردنه دارند، و نزدیک به ۱۲۰ پاسگاه پلیس راه درگیر می‌کند.

او ادامه داد: استان بوشهر به لحاظ شرایط خاصی که دارد در واقع یکی از استان‌های راهبردی و حساس به لحاظ تردد و ایمنی جاده‌هاست، که بنا به دلایل مختلفی امسال در این استان شاهد افزایش تصادفات بودیم.

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی بیان کرد: استان بوشهر بیش از ۶ سال در واقع روند مناسب کاهشی را داشت، با تصمیماتی که گرفته شده، امیدواریم که بتوانیم شرایط را دوباره مثل سال‌های گذشته ایجاد کنیم.

حسینی افزود: با بیان اینکه به زودی تعداد قابل توجهی خودرو در اختیار پلیس راه استان قرار خواهد گرفت، افزود: با بازسازی، نوسازی و تقویت ناوگان و سایر اقدامات، انشاالله شاهد یک وضعیت مناسب و امنیت پایدار در سطح جاده‌ها و محور‌های استان باشیم.

او عنوان کرد: خودرو‌هایی که بیش از سه مورد تخلفات حادثه‌ساز مکرر داشته باشند با دستور مقام قضایی می‌توان آن‌ها را تا ۱۰ روز متوقف کرد و در صورت تکرار تخلف بعد از ترخیص، به طور قطع مجازات‌های سنگین تری را پیش‌بینی و اعمال خواهیم کرد، رانندگان متخلف بدانند که از دید پلیس پنهان نیستند و به طور حتم باید منتظر برخورد‌های متناسب با رفتار‌های پرخطرشان باشند.

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی درباره خودروهای تندرو گفت: تکلیف قانونی ما مشخص است، باید با هر خودرویی که به هر شکل و بهانه‌ای تخلفی داشته باشد برخورد کنیم. تخلف این خودروها سرعت‌ غیر مجاز است.

حسینی عنوان کرد: سامانه‌های ما در مرکز، شرایط تخلفاتی این خودرو‌ها را رصد می‌کنند و بعد از مدتی شکایت‌هایی به صورت سیستمی بر روی سوابق خودرو‌های متخلف در سامانه شماره گذاری ثبت می‌شود که اخطاری جدی به کسانی است که با امنیت و سلامت دیگران بازی می‌کنند.

او، با هشدار به رانندگان متخلف گفت: شاهد هستیم در بیشتر تصادفات این قبیل خودرو‌ها به دیگران آسیب رسانده اند، و برخورد با این خودروها مطالبه جامعه است و ما باید بتوانیم شرایط ایمن و آرامی را برای همه کسانی که در محور‌های مواصلاتی کشور تردد می‌کنند ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.