سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موزه دریانوردی آذربایجان‌شرقی به زودی افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه دریانوردی به زودی در بندر شرفخانه شبستر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  آبدارمدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه بنادر و دریانوردی به همت سازمان بنادر و دریانوردی ایران، در عرصه‌ای به مساحت ۷ هکتار در بندر شرفخانه در حال ساخت است.

او گفت: مرحله اول این طرح که شامل سالن اصلی موزه است به طور کامل تکمیل شده و طبق پی گیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان بنادر و دریانوردی، اشیای موزه‌ای در حوزه دریانوردی از سایر نقاط کشور جمع آوری و به این موزه انتقال یافته و تکمیل می‌شود.

آبدار با اشاره به اهمیت احیای گردشگری در حاشیه دریاچه ارومیه، افزود: در ادامه توسعه موزه، ابتکار بسیار جالبی در طراحی صورت گرفته است به گونه‌ای که بازدیدکنندگان در قالب پیاده گردی (Walk Tour) امکان بازدید ۱.۵ ساعته در محوطه ساحلی، اسکله و بقایای کشتی‌های حاضر را پیدا خواهند کرد.

او همچنین با بازدید از وضعیت حمام دوقلوی شهرستان شبستر، گفت: این پروژه به صورت مشارکتی توسط شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی شبستر در سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مرمت آن از محل اعتبارات سال ۱۳۹۸ تداوم خواهد داشت.

بشارتی مدیر بنادر و دریانوردی شرفخانه گفت: با نظر ویژه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، روند تکمیل موزه به خوبی در حال اجرا است و شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه هستیم.

بشارتی گفت: امیدواریم که با همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی شاهد افتتاح موزه‌ای ارزشمند باشیم که در شمال غرب کشور نمونه باشد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.