سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشترین شدت خورشید گرفتگی در جزایر کیش و قشم

عضو هئیت علمی دانشگاه هرمزگان و کارشناس نجوم گفت: بیشترین شدت خورشید گرفتگی (کسوف) با ۸۶ درصد در جزایر قشم و کیش قابل دیدن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،وحید عامری، عضو هئیت علمی دانشگاه هرمزگان و کارشناس نجوم گفت: بیشترین شدت خورشید گرفتگی (کسوف) با ۸۶ درصد در جزایر قشم و کیش قابل دیدن است.

عامری افزود: این خورشید گرفتگی که از نوع حلقوی است، از ساعت ۵:۵۹ بامداد فردا پنجشنبه پنجم دی ماه آغاز می‌شود و به محض طلوع خورشید، قابل دیدن است.

او گفت: کسوف در کشور‌های عربستان سعودی، قطر، امارات، عمان، هند، سریلانکا، سنگاپور، اندونزی، مالزی و فیلیپین دیده می‌شود.

عضو هئیت علمی دانشگاه هرمزگان افزود: بخش بزرگی از غرب، جنوب و جنوب شرق آسیا نیز می‌توانند این گرفت را به صورت جزئی ببینند.

عامری گفت: در صورت رصد کسوف با چشم غیر مسلح می‌بایست از عینک‌های مخصوص استفاده کرد.

او افزود: برای رصد کسوف حتما باید از فیلتر‌های مخصوص برای تلسکوپ استفاده کرد.

خورشید گرفتگی هنگامی رخ می‌دهد که سایه ماه بر بخشی از زمین بیفتد و در نتیجه در قسمت‌هایی از کره زمین، قرص ماه قسمتی از قرص خورشید یا تمامی آن را از دید ناظر زمینی بپوشاند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده، ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم گفت: با وقوع پدیده خورشید گرفتگی خواندن نماز آیات واجب است و لازم است هم استانی‌ها تا قبل از ساعت ۸:۲۰ صبح فردا نماز آیات را بخوانند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.