سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش قیمت تلفن همراه در بازار مشهد

به گفته فعالان بازار در مشهد از اواخر آذرماه تاکنون قیمت موبایل به دلیل نوسانات ارزی ۱۰ درصد افزایش داشته است و درصورتیکه برنامه ریزی خاصی نشود، قیمت تلفن همراه رشد صعودی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین اکبری رئیس اتحادیه صنف تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: اگر دولت براساس نرخ نیمایی به واردکنندگان تلفن همراه درهم بدهد، قیمت‌ها کنترل می‌شود، در غیر این صورت با توجه به سقف ۲۰ روزه برای تأیید ارز در بانک مرکزی و بالا بودن نرخ شاخص‌های ارزی، خصوصا درهم، قیمت گوشی همراه در روز‌های آینده حرکت صعودی خواهد داشت.

او ادامه داد: در‌حالی‌که تا اواخر آبان‌ماه قیمت درهم ۳۱۵۰ تومان بوده است، اکنون درهم به ۳۸۵۰ تومان رسیده است. این مسئله سبب شده است با یک رشد صعودی در قیمت گوشی همراه در بازار مواجه باشیم. این درحالی است که از ابتدای سال با ثبات قیمت درهم امارات، بازارگوشی آرام و بعضا قیمت‌ها نزولی بود.

رئیس اتحادیه تلفن همراه مشهد گفت: وضعیت خرید و فروش خوب نیست و فروشگاه‌ها با سود بسیار جزئی گوشی‌های همراه را خرید و فروش می‌کنند.

اکبری ادامه داد: با توجه به اینکه واردات گوشی همراه از انحصار ۲ شرکت درآمده است و اکنون حدود ۲۰۰ شرکت گوشی همراه وارد می‌کنند، این مسئله سبب ایجاد تعادل در تأمین گوشی همراه مورد نیاز شده است، در غیر این‌صورت با در نظر گرفتن شرایط کنونی، گوشی همراه بیشتر گران می‌شد.


منبع: شهرآرا


انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.