سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسن‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازار ارز دیجیتال میان کشور‌های اسلامی قدرت تحریم آمریکا را از بین می‌برد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بازار ارزی دیجیتال میان کشور‌های اسلامی شکل بگیرد آمریکا عملاً قدرت خود را برای تحریم ایران و دیگر کشور‌های مسلمان از دست خواهد داد.

محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیشنهاد رئیس‌جمهور مبنی بر ایجاد یک بازار ارزی میان کشور‌های اسلامی اظهار کرد: تحقق چنین پیشنهادی امری مثبت تلقی می‌شود و عملاً شبکه‌ای مانند سوئیس میان کشور‌های مسلمان شکل خواهد گرفت.

او افزود: اگر چنین شبکه مالی میان کشور‌های اسلامی شکل بگیرد، آمریکا دیگر قدرتی برای تحریم ما و دیگر کشور‌های اسلامی را نخواهد داشت چراکه می‌توانیم مبادلات خود را توسط ارزی که از سوی کشور‌های مسلمان تعیین می‌شود انجام دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اروپا نیز در برهه‌ای اتحادیه یورو را تشکیل داد که این امر در تقویت اقتصادی کشور‌های اروپایی نقش بسزایی داشت، لذا کشور‌های اسلامی هم می‌توانند با ایجاد یک واحد پولی مشخص مبادلات اقتصادی خود را به آسانی انجام دهند.

حسن‌نژاد در پایان گفت: با شکل‌گیری این شبکه کشور‌هایی که نمی‌توانستند در ازای مبادله با ایران پول آن را به ایران انتقال دهند با شکل‌گیری شبکه ارزی میان کشور‌های اسلامی به راحتی قادر خواهند بود تا با ایران تجارت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
ابتدا باید فکری برای این سرسپردگان صورت گیرد.