سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌هایی برای نگهداری مرکبات در انبار‌های فنی و سردخانه‌ها

رئیس اتحادیه باغداران مازندران برای نگهداری مرکبات در انبار‌های فنی و سردخانه ها برای کاهش ضایعات و دوام بیشتر به باغداران توصیه‌هایی کرد.

شعبانی رئیس اتحادیه باغداران مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت:یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث نگه داری مرکبات به خصوص پرتقال برای مدت طولانی‌تر و حتی تا شب عید شود برداشت مناسب محصول است.

او افزود:در زمان برداشت دقت لازم را انجام دهیم و به نوعی میوه‌ها را دستچین کنیم  تا از آسیب به میوه جلوگیری شود.

شعبانی گفت:دمای مناسب برای نگه داری پرتقال بین ۵ تا ۸ درجه است که می‌توان این مرکبات را در انبار‌ها و سردخانه‌ها و حتی در جا‌های خاصی در منزل نگهداری کرد.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران افزود:با روش جدیدی که گرما درمانی نام دارد پرتقال‌ها ۲ تا ۳ دقیقه را در داخل آب گرم قرار  که ۴۰ تا ۴۵ در جه گرما دارد قرار داده می شود و بعد از بیرون آوردن پرتقال‌ها و خشک شدن، آن‌ها را در نایلون‌های فریزر قرار می‌دهید و در انبار‌ها و یا در جا‌های مناسب نگه داری می شود.

او گفت:از قارچ کش‌ها هم می‌توان هم روی درخت و هم بعد ازچیدن مرکبات استفاده کرد.

شعبانی گفت:برای اینکه بتوانیم دمای انبار‌ها را ثابت نگه داشته شود از باز کردن در مخصوصا در روز خودداری کنید و شب‌ها هم از فن استفاده شود تا ماندگاری سرما را داشته باشیم.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.