به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
قزوین ، کریمی رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از
پژوهشگران برتر آموزش و پرورش قزوین با اشاره به ابلاغ آیین نامه راه اندازی تشکل معلمان پژوهنده افزود:
معلمان پژوهنده با راه اندازی این تشکل، مسایل آموزشی را بررسی و راهکار حل آنها را ارایه میکنند.
کریمی افزود: تقویت
پژوهش در مدارس، ایجاد فرصتهای مطالعاتی و حمایتهای مادی از معلمان پژوهنده از اولویتهای وزارت
آموزش و پرورش است.
رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در طول سالهای اخیر ۵۰ هزار پژوهش در وزارت آموزش و پرورش و ۵۰۰ هزار گزارش
اقدام پژوهی تولید شده است.
کریمی افزود:
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محصول کار
پژوهشگران است.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت : ۴۲ هزار معلم پژوهنده گزارشهای اقدام پژوهی خود را که منجر به حل و رفع مشکلات تدریس می شد در بیست و دومین دوره معلم پژوهنده ارائه کردند که ۱۳ نفر بعنوان پژوهشگر برتر معرفی شدند.
کریمی اضافه کرد : در افق چشم انداز قرار هست که از فعالیتهای پژوهشی معلمان حمایت و فرصتهای مطالعاتی و علمی برای آنان فراهم شود و همچنین آیین نامه های خاصی برای عقد قرارداد های پژوهشی با معلمان تدوین شود .
کریمی ارتقا کیفیت پژوهش سراهای دانش آموزی و تاسیس مدارس پژوهنده را از دیگر برنامه های آتی وزارت آموزش و پرورش نام برد و اضافه کرد : در افق چشم انداز حداقل نیم درصد و حداکثر یک درصد بودجه آموزش و پرورش به پژوهش اختصاص می یابد .
انتهای پیام/.