سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۳۰۸ میلیون دلار کالا از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان از صادرات بیش از ۳۰۸ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ابوالقاسم یوسفی نژاد، ناظر گمرکات استان گیلان گفت: ۵۵۵ هزار و ۵۱۳ تن کالا به ارزش ۳۰۸ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۷۰۸ دلار در ۹ ماهه امسال از گمرکات این استان به کشور‌های روسیه، آذربایجان، ترکیه، گرجستان، اوکراین، ترکمنستان و کشور‌های آسیای میانه و عراق صادر شده است.

او با بیان اینکه این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۹ درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین کالا‌های صادراتی در این مدت شامل محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی بوده است.

ناظر گمرکات استان گیلان اظهار داشت: در همین مدت ۹۲۹ هزار و ۳۹۵ تن کالا به ارزش ۶۴۵ میلیون و ۲۵ هزار و ۵۲۲ دلار شامل انواع آهن آلات، غلات، چوب، لوازم برقی و محصولات شیمیایی از کشور‌های روسیه، قزاقستان، چین و آذربایجان از طریق گمرکات استان گیلان وارد کشور شده است.

یوسفی نژاد بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲ درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری ۴ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه همچنین در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۷۹ تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۶۰ دلار به صورت چمدانی از گمرکات گیلان صادر شده است، تصریح کرد: در این مدت از لحاظ ورود مسافر ۳۸ درصد و از نظر خروج مسافر ۴۳ درصد افزایش به نسبت سال گذشته در گمرکات استان گیلان ثبت شده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: صادرات ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.