سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۴ درصد مردم کره جنوبی خواهان اتحاد مجدد با کره شمالی هستند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، ۷۴/۲ درصد از شهروندان کره جنوبی معتقدند اتحاد مجدد با کره شمالی امری ضروری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، نتایج یک نظرسنجی که اخیراً در پایتخت کره جنوبی انجام شده است، نشان می‌دهد که بیش از هفت نفر از هر ده شهروند این کشور، از اتحاد مجدد کشورشان با کره شمالی و تشکیل یک کشور یکپارچه به نام «کره» در این شبه‌جزیره، حمایت می‌کنند.

در این نظرسنجی ۲۰۰۰ شهروندِ ۱۹ الی ۶۴ سالهِ کره جنوبی- که در سئول ساکن هستند- شرکت کردند. بر اساس نتایج اعلام شده، ۷۴/۲ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی معتقدند که اتحاد مجدد کره جنوبی و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) امری ضروری است.

در سال گذشته نیز یک نظرسنجی مشابه در کره جنوبی برگزار شد و نتایج آن دقیقاً مشابه نتایج همین نظرسنجی بود.

دولت شهریِ سئول (شهرداری پایتخت کره جنوبی) این نظرسنجی را از ۲۵ نوامبر تا ۳ دسامبر (۴ الی ۱۲ آذرماه) برگزار کرده است. حاشیه خطای آماری این نظرسنجی، مثبت و منفیِ ۲/۲ درصد و میزان اعتماد به آن ۹۵ درصد بوده است.

وقتی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد که به عقیده شما، اتحاد میان دو کره در چه زمانی رخ خواهد داد، ۲۵/۶ درصد از آنان پاسخ دادند که این اتحاد، ظرف ۲۰ سال آینده، صورت خواهد گرفت. در رتبه دوم، ۲۰/۲ درصد از پاسخ‌دهندگان بودند که پیش‌بینی کردند اتحاد میان دو کره در ۳۰ سال آتی روی خواهد داد. در عین حال، ۱۷ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، گفتند اتحادِ مجدد میان دو کره امری محال است و هرگز رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.