سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کار اساسی خوشه طیور کیفیت تولید گوشت مرغ در کردستان است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به ایجاد خوشه طیور در استان کردستان گفت: اهداف ارزشمند این خوشه تضمینی در کیفیت تولید گوشت مرغ در استان داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری  با بیان اینکه صنعت طیور این استان  رتبه اول را در میان ۸ استان غرب و شمال غرب کشور داردگفت: واحد‌های پرورشی ما با ظرفیتی بیش از ۱۵ میلیون قطعه در هر دوره فعالیت می کنند.

وی افزود:سایر حلقه‌های این صنعت که شامل کارخانجات خوراک طیور، واحد‌های مرغ مادر، واحد‌های جوجه کشی، کشتارگاه‌ها و بسته بندی و حتی واحد‌هایی مانند فرآوری کود، ذرت خشک کنی در استان کردستان ایجاد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به جایگاه ویژه ظرفیت صنعت طیوردر استان گفت: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه هماهنگ کننده با ایجاد ارتباط بیشترحلقه‌های زنجیر تولید در شکل گیری خوشه‌های صنعت طیور ایفای نقش می‌کند.

وی تاکید کرد:تلاش بر این است تا در کنار این خوشه‌ها بحث مهم و جدی بازاریابی را برای هر کدام از محصولات تولیدی حلقه‌ها ایجاد نماییم.

جعفری اظهار داشت:در این راستا بهره داران و مرغداران با دریافت بسته‌های آموزشی، شرکت در سمینار‌های رسمی، بازدید از نمایشگاه‌های بین المللی و خارجی گام‌های بسیار خوبی برداشتند.

وی یادآورشد:با استفاده از امکانات مختلفی همچون وسایل الکتریکی و اتوماسیون‌ها در سالن‌های مرغداری، موجب  رشد خوشه و ساماندهی زنجیره تولید آن  شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.