سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرکشی دوره‌ای مسئولان قضایی استان / امروز مراوه تپه

گشاده رویی، تلاش برای سازش و سرعت و کیفیت رسیدگی‌ها چند توصیه‌ مهم امروز رئیس کل دادگستری گلستان به کارکنان حوزه قضایی مراوه تپه بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه دیدار‌های هفتگی خود امروز به مراوه تپه رفت تا علاوه بر ارزیابی امکانات و نیاز‌های این حوزه قضایی، نحوه پاسخگویی به مراجعان به محاکم این شهرستان را از نزدیک بررسی کند.

هادی هاشمیان در جمع کارکنان مراوه تپه از آنان خواست: با گشاده رویی پاسخگوی مراجعان باشند و از فرصت حضور در دستگاه قضایی برای خدمت به مردم استفاده کنند.

هاشمیان به عملکرد خوب مراوه تپه در سازش پرونده‌ها هم اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه، از کارکنان برای سوق دادن پرونده‌ها به سمت سازش به ویژه در اختلافات خانوادگی انتظار بیشتری داریم.

او تاکید کرد: باید پرونده‌هایی که امکان سازش طرفین وجود دارد به شورای حل اختلاف ارجاع شود.

سرعت بیشتر رسیدگی به پرونده‌ها توصیه دیگر رئیس کل دادگستری گلستان به کارکنان دادگستری مراوه تپه بود.

هادی هاشمیان گفت: مهم‌ترین خواسته مردم از ما عدالت و احقاق حق است که سرعت و کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها تجلی این خواسته است.

هاشمیان افزود: پرونده‌های مسن باید روی میز قضات قرار گیرد تا زودتر تعیین تکلیف و رای آن صادر شود.

او در ادامه با بیان این که منابع طبیعی موضوع تعداد زیادی از پرونده‌های مراوه تپه را تشکیل می‌دهد گفت: باید دادستان مراوه تپه با هماهنگی دستگاه‌های مربوط مانند منابع طبیعی و امور اراضی، شهرستان را رصد و با متخلفان این حوزه، زود برخورد کنند.

او افزود: سرعت برخورد با متخلفان، از تکرار جرایم در این بخش جلوگیری می‌کند.

در ادامه، مسئولان ارشد قضایی استان با مراجعان به دادگستری مراوه تپه دیدار و پس از شنیدن درخواست‌های حقوقی و قضایی آنان، دستوارت لازم را صادر کردند.

اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی مجدد به پرونده‌هایی که رای آن‌ها قطعی شده است، درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط برای زندانیان، اعلام شکایت در حوزه‌ی حقوق شهروندی و درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، بیشترین خواسته‌های مردم در این دیدار بود.

رئیس کل دادگستری گلستان و معاونان او در بازرسی‌های دوره‌ای از حوزه‌های قضایی استان فرآیند‌های پاسخگویی به مراجعان، نحوه رسیدگی به پرونده‌ها، حقوق شهروندی و روند کاهش پرونده‌های مسن در شهرستان‌ها را بررسی کنند.
 
انتهای پیام / ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.