سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار برای خسارت سیل زدگی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند گفت: ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبار جذب خسارت سیل زدگی در بخش مسکن نهاوند شد.

علیرضا نثاری، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افزود: با تشکیل ۵۲۵۰ پرونده برای واحد‌های مسکن روستایی و شهری خسارت دیده در سیل نهاوند ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی واحد‌های مسکونی جذب و تخصیص یافت.

او ادامه داد: برای بازسازی و بهسازی واحد‌های خسارت‌دیده در سیل امسال نهاوند ۲۰۸ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی ۵۲۵۰ واحد مسکونی اختصاص‌یافته است.

نثاری بیان کرد: سیل امسال خسارت زیادی به واحد‌های مسکونی نهاوند وارد کرد و کار پرداخت تسهیلات به متقاضیان خسارت دیده در سیل همچنان ادامه دارد و عملیات احداث و تعمیر واحد‌های مسکونی به سرعت در حال انجام است.

او اظهار داشت: تاکنون ۵۲۵۰ پرونده کار کارشناسی و ثبت در سامانه پایش کشوری شده است که شامل احداث و تعمیری و معیشتی می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند اضافه کرد: از این تعداد ۲۳۶۰ واحد احداثی، ۱۹۰۰ واحد تعمیری و ۱۰۷۶ واحد معیشتی و برای افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی احداث و تعمیر می‌شود.

او با اشاره به سرعت گرفتن ارائه تسهیلات اظهار داشت: در کمترین زمان با تلاش کارکنان بنیاد مسکن نهاوند متقاضیان به بانک معرفی می‌شوند و هم‌زمان با پیشرفت کار تسهیلات را دریافت می‌کنند.

نثاری افزود: همه سهمیه شهرستان در بخش بهسازی و تعمیری تخصیص‌یافته و جذب‌شده است و پرداخت تسهیلات عادی نیز طبق روال انجام می‌شود.

او یادآور شد همه متقاضیان به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات معرفی‌شده‌اند و بیش از ۸۴ درصد پرونده‌های شهرستان عقد قرارداد کرده‌اند.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند بابیان اینکه تسهیلات معیشتی نیز به متقاضیان شناسایی‌شده پرداخت می‌شود، گفت: این کمک‌ها برای افراد نیازمند تحت حمایت نهاد‌های حمایتی و سپس سایر افراد نیازمند در نظر گرفته‌شده است و کمک بلاعوض نیز شامل این متقاضیان می‌شود.

او کل بودجه استان همدان در بخش بازسازی واحد‌های آسیب‌دیده در سیل را ۷۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم شهرستان نهاوند ۲۰۸ میلیارد تومان بوده که جذب‌شده است.

نثاری با اشاره به پیشرفت کار عملی در واحد‌ها افزود: واحد‌های که تسهیلات دریافت کرده‌اند در مراحل مختلف پیشرفت کار هستند به‌گونه‌ای که بیش از ۴۵۰ واحد از آن‌ها پایان کار گرفته‌اند و ۷۵۰ واحد در مرحله اجرای سقف قرار دارند.

او بیان کرد: علاوه بر تسهیلات مربوط به سیل حدود ۵۰ میلیارد تومان نیز برای ارائه تسهیلات عادی برای سایر متقاضیان طبق روال معمول کار بنیاد مسکن در نظر گرفته‌شده است.
انتهای پیام/ج

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیلزدگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.